ING jednocześnie ogłasza, że będzie kontynuować sponsoring tytularny Grand Prix Belgii ING zarówno w 2008 jak i 2009 roku, obok rozpoczętego w zeszłym roku dwuletniego sponsoringu wyścigu Grand Prix Australii.
Niezależne badania, przeprowadzone pośród 16 000 osób w 32 krajach, wykazały, że obecność ING w Formule 1 w 2007 roku wpłynęła na wzrost globalnej świadomości marki ING oraz przyczyniła się do spójnego i pozytywnego postrzegania firmy, co z kolei prowadzi do zwiększenia zainteresowania potencjalnych Klientów usługami Grupy ING*.
Kampania brandingowa „na torze wyścigowym” w 2007 roku odegrała kluczową rolę w zwiększeniu globalnej widoczności marki oraz wzmocniła sponsoring tytularny Zespołu ING Renault F1. Niezależne badania przeprowadzone przez IFM wykazały, że ING było najbardziej widocznym sponsorem F1 „na torze” (licząc sekundy, podczas których logo ING pojawiło się na ekranie podczas oficjalnych relacji wyścigów w telewizji), pojawiając się na ekranie przez 11 010 sekund podczas 17 wyścigów Grand Prix (2 miejsce zajęło Bridgestone z 9 375 sekundami, 3 miejsce – Allianz z 5 851 sekundami, 4 miejsce przypadło Vodafone z 5 618 sekundami).
W 2008 ING będzie obecne na torach z działaniami brandingowymi podczas 13 z 18 wyścigów Grand Prix, włączając sponsoring tytularny wyścigów Grand Prix w Australii, Belgii oraz na Węgrzech.
„Europa Środkowo-Wschodnia jest bardzo ważnym rynkiem dla ING. Jest to rynek, który wykazuje bardzo duże zainteresowanie wyścigami F1. Na Węgrzech odbędzie się jedyny wyścig Grand Prix w tej części Europy i dlatego istotne jest, abyśmy wykorzystali tę szansę promowania marki ING w tym regionie.” – powiedziała Isabelle M. Conner, odpowiedzialna za marketing w Grupie ING.
Umowa dotycząca sponsoringu Grand Prix Węgier obejmuje szeroki zakres działań brandingowych na torze wyścigowym, przy wejściu na tor oraz na wszystkich biletach i oficjalnych produktach toru przygotowanych z myślą o Grand Prix. Wartość umowy pozostaje tajemnicą.
Kampania brandingowa ING odbędzie się na następujących torach w sezonie 2008:
ING Australian GP
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Francji
ING Hungarian GP
GP Europy (Walencja)
ING Belgian GP
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
* 29% osób nie będących klientami ING, badanych na 32 rynkach (próba licząca 16 000 osób), w wyniku sponsoringu F1wyraziło chęć rozważenia kupna produktów lub usług ING w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Źródło: niezależne badania przeprowadzone przez Research International.