– Przychody operacyjne banku za IV kwartał 2007 roku wzrosły do 98,3 mln zł w stosunku do 79,2 mln zł w IV kwartale 2006 roku, co oznacza wzrost o 24 proc.
– Koszty operacyjne banku za IV kwartał 2007 roku wzrosły do 69,8 mln zł w stosunku do 60,8 mln zł w IV kwartale 2006 roku (wzrost o 15 proc.)
– Wynik finansowy brutto za IV kwartał 2007 roku wyniósł 23 mln zł (18,9 mln zł w IV kwartale 2006 roku)
– Wynik finansowy netto za IV kwartał 2007 roku osiągnął poziom 16,8 mln zł (14,6 mln zł w IV kwartale 2006 roku)
Suma bilansowa Nordea Bank Polska, która na koniec IV kwartału 2006 roku wynosiła 6,9 mld zł, na koniec grudnia 2007 roku została wywindowana do nienotowanej dotąd wartości 10,2 mld zł. Oznacza to wzrost sumy bilansowej w porównywanym okresie aż o 48 proc. Wartość sumy bilansowej w porównaniu do końca III kwartału 2007 roku wzrosła na koniec IV kwartału 2007 roku o 15 proc.
Wolumen brutto należności od klientów (łączna wartość kredytów wraz z odsetkami oraz dłużnymi papierami komercyjnymi i obligacjami komunalnymi) wzrósł na koniec 2007 roku do poziomu 8 723 mln zł i był o 60,7 proc. wyższy niż na koniec 2006 roku.
Na przestrzeni 2007 roku saldo udzielonych osobom fizycznym kredytów hipotecznych wzrosło ponad dwukrotnie, osiągając pułap 3 389 mld zł, podczas gdy na koniec 2006 roku wynosiło 1,617 mld zł.
Po stronie pasywów w roku 2007 wartość zobowiązań wobec klientów (depozytów zgromadzonych na rachunkach klientów, wraz z naliczonymi odsetkami) zwiększyła się o 32 proc. do kwoty 6335 mln zł z poziomu 4800 mln zł na koniec IV kwartału 2006 roku. Warto odnotować, że tylko w IV kwartale wartość zobowiązań wobec klientów banku wzrosła o ponad 834 mln zł.
Dynamiczny wzrost wyników 2007 roku – dane wstępne
– Zysk brutto Nordea Bank Polska za 2007 rok wynosi 89,9 mln zł, co oznacza wzrost o 32 proc. w porównaniu z kwotą odnotowaną w roku 2006
– Wypracowany w 2007 roku zysk netto banku wyniósł 68,6 mln zł i był o 37 proc. wyższy od wyniku uzyskanego w 2006 roku (50,1 mln zł).
– Osiągnięte w 2007 roku doskonałe wyniki finansowe oraz znaczny przyrost sumy bilansowej banku to efekt wielkiego kredytu zaufania, jakim obdarza nas coraz większa liczba klientów oraz znaczącego wzrostu skali działalności banku – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska. – Z powodzeniem realizujemy strategię rozwoju sieci placówek bankowych w największych ośrodkach gospodarczych na terenie kraju. Liczba oddziałów powiększyła się niemal dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2006, co oznacza, iż obecnie dysponujemy siecią 85 punktów obsługujących naszych klientów.
– Jestem przekonany, że nasz ciągły wzrost w połączeniu z korzystną strukturą aktywów oraz rosnącym udziałem w kluczowych segmentach rynku sprzyjać będzie umacnianiu pozycji Nordea. Dotyczy to zwłaszcza strategicznych obszarów działalności, takich jak kredyty hipoteczne oraz bankowość elektroniczna i korporacyjna. Warto wspomnieć, że w stosunku do 2006 roku liczba rachunków eFirma i eFirma plus prowadzonych przez podmioty gospodarcze wzrosła na koniec 2007 roku o 18 proc., a łączna liczba użytkowników kont z dostępem do bankowości elektronicznej zwiększyła się o 34 proc. Dynamicznie rosła też ogólna baza klientów, która powiększyła się w stosunku do 2006 roku o 17,5 proc. Z 50-proc. udziałem w rynku Nordea Bank Polska pozostaje też liderem w dziedzinie obsługi klientów skandynawskich, a jednocześnie wzmacnia swoją pozycję na rynku usług bankowych dla sektora publicznego – dodaje prezes Włodzimierz Kiciński.