PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaJuż ponad półtora miliona osób ma w Polsce prywatną polisę zdrowotną

Już ponad półtora miliona osób ma w Polsce prywatną polisę zdrowotną

Ubezpieczenia 16.06.2016 (15:00)

 Zdrowotne polisy z roku na rok, są coraz bardziej popularne. Obecnie posiada je już ponad 1,5 mln Polaków. Na ten wzrost wpływa zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi, wchodzącymi w skład „grupówek”. Rośnie także udział medycznych polis o średniej i wysokiej składce.


Chorzy nie chcą czekać


Zmiany demograficzne z roku na rok będą zwiększać zainteresowanie polisami zdrowotnymi. Starzejące się społeczeństwo (Polska jest najszybciej starzejącym się krajem w UE) to coraz większe przeciążenie publicznej opieki zdrowia, która już i tak od lat niedomaga, a kolejne strajki na nikim – poza pacjentami – nie robią już wrażenia. Prywatna służba zdrowia jest za to coraz efektywniejszym rozwiązaniem i metodą na szybszy kontakt z lekarzem specjalistą. Pakiety i polisy medyczne odpowiadają na potrzeby chcących dbać o swoje zdrowie, a w razie choroby pomagają skutecznie i szybko się leczyć. Zmieniające się wymagania pacjentów wpływają na zainteresowanie służbą zdrowia w kontekście ubezpieczenia i są istotnym czynnikiem wpływającym na wzrost popytu na indywidualne i grupowe polisy o charakterze ubezpieczenia zdrowotnego.

Wg danych PIU już 1,58 mln osób ma w Polsce zdrowotną polisę, a ich liczba rośnie z roku na rok. Ubezpieczenia zdrowotne kupowane są najczęściej przez pracodawców dla pracowników lub w części opłacane przez pracowników w ramach ubezpieczenia grupowego.

– Ubezpieczeń zdrowotnych poszukują już nie tylko pracownicy, ale i pracodawcy, którzy rozumieją, że to nie tylko najlepszy, ale i tańszy niż wysokie wynagrodzenie sposób na pozyskiwanie wartościowych ludzi do pracy. Ten mechanizm powoduje wzrost zainteresowania polisami zdrowotnymi- mówi Ryszard Hałas, Regionalny Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, SALTUS Ubezpieczenia.

Pracodawcy muszą włożyć więcej wysiłku, aby zatrzymać u siebie wykwalifikowanych pracowników, stawiają więc na profilaktykę zdrowotną. To nie tylko motywuje zespół do pracy, ale i zwiększa produktywność pracownika. Pakiet medyczny jest jednym ze sposobów, aby zwiększyć atrakcyjność zatrudnienia, zwłaszcza, że badania pokazują, że specjalistyczna opieka medyczna to jeden z najbardziej pożądanych pozapłacowych benefitów (badania Sedlak&Sedlak).

Rośnie ilość polis o wysokiej składce


Dowodem na dojrzewanie rynku jest także rosnąca liczba (kilkadziesiąt tysięcy nowych polis w ostatnim roku) umów o wysokiej średniej składce. Oznacza to, że zwiększa się grupa osób, które dojrzale i świadomie wybierają prywatną ochronę zdrowotną z szerokim zakresem usług. Kosztem tej najtańszej, dającej czasem iluzoryczne korzyści. Poszerzająca się grupa świadomych klientów, którzy o zdrowie chcą dbać nie kiedy są już chorzy, ale stale i na bieżąco, ponosząc regularne opłaty. To rodzaj klienta, który wie czego chce i szuka szerokiego dostępu do wysokiej klasy specjalistów. Niska cena nie jest dla niego kluczowym argumentem.

– Polski rynek prywatnej opieki zdrowotnej będzie do 2020 roku rósł – wg raportu firmy badawczej PMR – w średnim tempie około 7 proc. rocznie, a ubezpieczenia zdrowotne będą najszybciej rozwijającym się segmentem rynku. Wpływ na to ma wiele czynników – zmiany demograficzne, funkcjonalna i przyjazna konstrukcja produktu czy trendy gospodarcze. W szczególności niskie i wciąż malejące bezrobocie, przekładające się na coraz większą trudność w znalezieniu i utrzymaniu wartościowych pracowników, szczególnie przez małe firmy niedysponujące prestiżową marką czy dużym budżetem płacowym – ocenia Ryszard Hałas z SALTUS Ubezpieczenia.

Prywatne ubezpieczenia zdrowotne zapewniają komfort, którego nie daje system publiczny. Ich formuła jest elastyczna i można ją dopasować zarówno do potrzeb dużego przedsiębiorstwa, jak i firm z sektora MSP. Nie ma również znaczenia w jakiej formie zatrudnieni są pracownicy, ubezpieczenie dostępne jest zarówno dla umów o dzieło, na zlecenie i w niepełnym wymiarze godzin. Szeroki zakres usług, a także możliwość ich współfinansowania przez pracowników to argumenty, które przekonują sektor MSP.

Źródło: Brandscope

2016-06-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców