W kwietniu ruszyła w Londynie kampania reklamowa kredytów hipotecznych. Ze względu na wąską grupę docelową ograniczającą się do Polaków mieszkających i pracujących w Londynie, kampanię zaplanowano na nośnikach zapewniających precyzyjne dotarcie do tych właśnie osób.
Działania reklamowe prowadzone są m.in. na selektywnie wybranych nośnikach indoorowych w biurach rachunkowych, biurach porad prawnych, w kawiarenkach internetowych, w lokalnych oraz sieciowych sklepach z polską żywnością jak również w polskich restauracjach. W sumie jest to około 200 lokalizacji odwiedzanych przez potencjalnych klientów banku. W kampanii użyto różne formaty m.in. plakaty, torby reklamowe, ulotki oraz inne gadżety. Akcja wspierana jest również w prasie polskiej cieszącej się dużą popularnością wśród rodaków przebywających w Anglii. Dodatkowym medium zwiększającym impakt kampanii jest Polskie Radio Londyn PRL 24.
– „PKO BP jest pierwszym polskim bankiem, który otworzył swój oddział w Londynie. Po uruchomieniu placówki nadszedł czas na działania reklamowe promujące bank i jego ofertę skierowaną do Polaków żyjących na Wyspach oraz Brytyjczyków, zainteresowanych ofertą kredytów hipotecznych polskiego banku – mówi Bartłomiej Pawlak, nadzorujący pion Marketingu PKO BP.
Strategię działań reklamowych przygotował i zlecił dom mediowy ZenithOptimedia. Za przygotowanie i realizację działań na nośnikach indoorowych odpowiadał ARBOmedia Polska. Przy selekcji nośników do kampanii indoroowej istotnym czynnikiem, którym się kierowano była koncentracja działań w tych częściach Londynu, gdzie przebywa największy odsetek Polaków. W celu wzmocnienia pozytywnych skojarzeń z krajem zwrócono również uwagę na wykorzystanie elementu polskości otoczenia, w którym pojawia się przekaz reklamowy PKO BP.
„Przygotowanie takiej kampanii było ciekawym wyzwaniem – mówi Konrad Spoczyński, sales manager ARBOmedia Polska, odpowiedzialny za przygotowanie i realizację całej akcji. Musieliśmy dobrze określić te miejsca, w których prawdopodobieństwo kontaktu z naszymi rodakami jest największe, zaplanować i przeprowadzić całą logistykę materiałów reklamowych z Polski do niespełna 200 placówek w Londynie, namówić częstokroć bardzo zdziwionych właścicieli na współpracę… i to nam się udało.”
Reakcja społeczności polskiej była natychmiastowa – jeszcze przed ukończeniem ustawiana wszystkich ekspozycji w zaplanowanych lokalizacjach do pracowników londyńskiego oddziału zaczęły docierać pozytywne opinie mile zaskoczonych Polaków.
Wzmocnienie w świadomości Polaków żyjących w Londynie marki PKO BP powodowane jest przede wszystkim chęcią zainteresowania ich korzyściami płynącymi z zawarcia umowy kredytowej na zakup nieruchomości w Polsce w sytuacji, gdy raty kredytu można spłacać ze środków zarobionych na Wyspach. Kampania przypomina także o możliwości korzystania z darmowych przelewów do ojczyzny.