W 2007 r. odnotowano również znaczący wzrost liczby spraw medical i travel assistance w stosunku do ubiegłego roku (odpowiednio o 162% i 164%).
Wzrost popularności usług assistance jest widoczny także na postawie odnotowanej liczby połączeń przychodzących, które w 2007 r. wzrosły o 36% w stosunku do roku poprzedniego. Firma przewiduje, iż liczba ta wzrośnie o kolejne 24% w roku bieżącym.
Powyższe dane wskazują z jednej strony na rosnącą świadomości assistance wśród Polaków, z drugiej zaś na wzrost zapotrzebowania na usługi assistance – wzrost liczby obsługiwanych programów przez Europ Assistance Polska.
Nie tylko zwiększyła się liczba firm, która dołącza assistance do swojej oferty, ale również ilość branż zainteresowanych tymi produktami. Assistance stał się pojmowany już nie tylko, jako pomoc w nagłych przypadkach, ale również jako wsparcie w codziennych czynnościach, na które obecnie znaczna cześć Polaków nie ma po prostu czasu lub możliwości. Wzrosła również świadomość różnorodności świadczeń assistance i wszechstronności jego zastosowań.