Jest to trzecie już wielkie wydarzenie telewizyjne sponsorowane przez Raiffeisen International, po ubiegłorocznych Mistrzostwach Świata w Hokeju na Lodzie w Moskwie i Mistrzostwach Europy w Jeździe Figurowej na Lodzie, które odbyły się w Zagrzebiu w styczniu. Lokalne oddziały Raiffeisen Banku i firm leasingowych grupy Raiffeisen pełnią rolę „presenting partner” konkursu w 12 krajach Europy Środkowej i Wschodniej: Albanii, Białorusi, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Kazachstanie, Mołdawii, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowenii oraz na Ukrainie i Węgrzech. Raiffeisen International zaprezentuje finał w austriackiej stacji telewizyjnej ORF, na żywo, w sobotę 24 maja o godz. 21.00.
Podczas eliminacji, które odbyły się 20 maja, do finału zakwalifikowała się m.in. Polska. Kolejnych dziesięć krajów wybranych zostanie w drugim półfinale. W finale uczestniczyć będą również Francja, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania oraz Serbia jako zeszłoroczny zwycięzca i tegoroczny gospodarz.
„Konkurs Piosenki Eurowizji to jedno z największych wydarzeń skupiających całą Europę przed telewizorami. Konkurs stanowi doskonałą platformę komunikacji z ponad 14 milionami obecnych klientów oraz pomoże nam dotrzeć do potencjalnych klientów w Europie Środkowej i Wschodniej” – powiedział Michael Palzer, dyrektor ds. komunikacji Raiffeisen International.
Konkurs Piosenki Eurowizji to impreza o bogatej tradycji i historii sięgającej 1956 r. Jest to jeden z niewielu programów telewizyjnych o zasięgu ogólnoeuropejskim, transmitowany na żywo poprzez sieć satelitów Eurowizji w czasie największej oglądalności w paśmie niekodowanym. Widownię stanowi około 100 milionów telewidzów we wszystkich krajach europejskich i poza granicami Starego Kontynentu.