Dziennik „Metro” został wyróżniony wśród marek konsumenckich, w kategorii Media. Tegorocznych laureatów rankingu ogłoszono 23 czerwca br. podczas uroczystej gali Premium Brand 2008 w hotelu InterContinental w Warszawie. Nagrodę w imieniu dziennika „Metro” odebrała Joanna Parczyńska, Dyrektor Pionu Prasy Bezpłatnej.
– Tytuł „Marki Wysokiej Reputacji” to kolejny dowód najwyższej jakości dziennika „Metro”. Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia, zwłaszcza, że jest ono dowodem uznania nie tylko środowiska biznesowego, ale także naszych czytelników. ” – powiedziała Joanna Parczyńska.
Tytuł „Marki Wysokiej Reputacji” w Badaniu Premium Brand przyznawany jest co roku na podstawie niezależnego badania przeprowadzanego wśród 200 menedżerów z listy 2000 największych polskich firm oraz wśród konsumentów. Marki oceniane były pod kątem następujących kryteriów:
– zaufania, jakim darzona jest marka,
– referencji, które są jej wystawiane przez odbiorców,
– informacji w mediach, które pojawiały się na temat marki,
– społecznego zaangażowania, podejmowanego przez firmę
Wizerunek poszczególnych marek badano ponadto w kategoriach rynkowych, koncentrując się na dwóch kryteriach: firma jako pracodawca (sprawdzano chęć podjęcia w niej pracy) oraz partner biznesowy (badanie przeprowadzone w grupie ekspertów-menedżerów). Za realizację badania odpowiedzialny był niezależny instytut badawczy TNS OBOP.