„First Data Polska, właściciel marki Polcard (największy agent rozliczeniowy kart płatniczych w Polsce), kończy prace nad projektem budowy sieci bankomatów. – Negocjujemy z kilkoma bankami i chcemy wystartować z projektem w tym roku – mówi Janusz Diemko, prezes First Data. Ta firma wkrótce wprowadzi karty podarunkowe i lojalnościowe we współpracy z dużymi sieciami handlowymi.”, czytamy.
„– Zaczniemy od kart z kilkoma partnerami z branży kosmetycznej i odzieżowej, ale myślimy także o księgarniach. Karty podarunkowe chcemy zaoferować jeszcze przed świętami – zapowiada Diemko. Średnia wartość kart podarunkowych na rynku polskim będzie wynosić 100 – 200 zł. Kolejnymi klientami mogą być e-sklepy.”, pisze gazeta.
„First Data chce w tym roku rozpocząć akceptację płatności kartami bezstykowymi, a potem wraz z bankami będzie wydawała tego typu karty. – Punktem zwrotnym dla rozwoju płatności tymi kartami będzie turniej Euro 2012 – uważa Diemko.”, czytamy dalej.
First Data Polska, właściciel marki PolCard, jest największym na polskim rynku agentem rozliczeniowym kart płatniczych świadczącym swoje usługi w sektorze bankowym i handlowo-usługowym. Firma posiada największą w Polsce sieć punktów akceptujących płatności kartami płatniczymi. W obszarze rozwiązań dla banków First Data Polska oferuje obsługę outsourcingu kart: począwszy od ich personalizacji, wydawnictwa i zarządzania bazą kart, do rozliczania transakcji krajowych. Ponadto firma świadczy usługi w zakresie autoryzacji i zarządzania bankomatami.
Więcej w „Rzeczpospolitej”.