PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeDługość ma znaczenie, czyli szerokie pozycjonowanie bez tajemnic

Długość ma znaczenie, czyli szerokie pozycjonowanie bez tajemnic

Informacje 06.08.2008 (08:06)

Zasady zobowiązują

Ewolucja tej dziedziny nastąpiła bardzo szybko. Kiedy na rynku pojawiły się pierwsze wyszukiwarki, zainteresowanie tematyką nie było zbyt duże. Przełom wywołało Google, które wprowadziło algorytm nieosiągalny dla żadnego pozycjonera. White seo, czyli pozycjonowanie zgodne z ogólnie przyjętymi normami, zaczęło stopniowo przeradzać się w tzw. black seo (nieetyczne pozycjonowanie). Firmy licząc się z pojawianiem coraz większej konkurencji zaczęły wprowadzać do swoich działań nieetyczne metody pozycjonowania. Początkowo przynosiły one zamierzony skutek, jednak gdy seo nabrało większego znaczenia wśród firm, zaczęto zwracać uwagę na jego prawidłowe zastosowanie. W tym momencie liczyły się metody i narzędzia jakimi pozycjonerzy się posługiwali. Każdy trend oraz każda nowość miały ogromne znaczenie. Bazowanie na tradycyjnych narzędziach przynosiło skutek, jednak najważniejsze było osiągnięcie celu w jak najkrótszym czasie. Metodą prób i błędów budowano nowe narzędzia, które nieraz okazywały się nieskuteczne. Firmy, chcąc w ekspresowym tempie osiągnąć oczekiwane przez klienta rezultaty, często też zaczęły poznawać smak goryczy, gdy w rezultacie pozycjonowane przez nich strony umieszczane były na czarnych listach i filtrowane przez wyszukiwarki. Na bazie zdobywanych doświadczeń zrozumiano, iż w tej dziedzinie liczy się nawet najdrobniejszy szczegół.

Podobnie jest dziś, jednak etyka trzyma górę – firmy konkurują ze sobą, ale trzymając się określonych zasad. Rozeznanie w rynku pozycjonerskim jest już na tyle duże, że popełnienie nawet najdrobniejszego błędu nie przynosi katastrofalnych skutków, gdyż dobór narzędzi i technik pozycjonowania następuje poprzez wcześniejsze badania. Do każdego klienta podchodzi się indywidualnie budując jak najskuteczniejszą ofertę.

Najskuteczniejszym narzędziem jest…..

To właśnie frazy i ich dobór odgrywa jedną z najważniejszych ról w pozycjonowaniu. Słowa te, jak sama nazwa wskazuje, stanowią klucz do sukcesu witryny w sieci. Ich dobór uzależniony jest przede wszystkim od treści i tematyki strony.

Internauci coraz lepiej precyzują swoje zapytania w wyszukiwarkach i czasem wystarczy określić miejscowość we frazie by natychmiast odnaleźć interesujące materiały. Podobnie jak w reklamie, tak i tutaj najważniejszym punktem jest target. Jeśli klient wie do kogo kieruje swoją ofertę, wówczas znacznie łatwiej jest dobrać dla niego słowa kluczowe. Jednak dobór frazy i jej wycena to dwie różne rzeczy. – W samym doborze słowa kluczowego nie ma większego problemu, oczywiście jeśli klient jest świadomy podstawowych zasad jakimi rządzi się pozycjonowanie. Inaczej sprawa się ma w przypadku konieczności cięcia kosztów, przy jednoczesnym zagwarantowaniu klientowi widocznego efektu w krótkim czasie – stwierdza Anna Sikorska z serwisu Adseo.pl (http://www.adseo.pl).

Zmagając się z takimi problemami zaczęto szukać więc rozwiązań, które pomogą w jakimś stopniu sprostać wymaganiom klienta oraz pozwolą na uzyskanie względnie szybkich rezultatów. Rozwiązanie udało się osiągnąć zupełnie przypadkowo…

…szerokie pozycjonowanie

Odkrycie tej techniki pozycjonowania było zupełnie niespodziewane. Zawdzięczamy je firmie Amazon.com, która podczas reorganizacji sprzedaży produktów obarczyła milionem ofert małych reklamodawców. W pozycjonowaniu jednak to częste zjawisko i większość skutecznych działań odkrywanych jest przypadkowo. Mimo, iż dokładne rozpracowanie algorytmu Google nie jest możliwe, to pozycjonerzy z całego świata każdy dzień zaczynają z nadzieją, że kres tego nastąpi. Obecnie każda z firm przeprowadza badania, testuje nowe rozwiązania, licząc na to, że okażą się skuteczniejsze od poprzednich i w efekcie pozwolą na osiągnięcie sukcesu w krótszym czasie.

Sednem szerokiego pozycjonowania jest bazowanie na większej i bardziej rozbudowanej ilości słów kluczowych. Kiedyś firmy ograniczały dobór fraz nadając im większą moc, tzn. ograniczając długość fraz oraz ich ilość do minimum. Były one stricte związane z tematyką witryny i odsyłały z wyników wyszukiwania do strony głównej. W przypadku pozycjonowania szerokiego mamy do czynienia z pozycjonowaniem serwisu na dużą ilość niszowych fraz- jak na przykład konkretne artykuły sklepu, lub poszczególe książki internetowej księgarni. Dzięki takim zabiegom strona znajduje się w sieci pod większą ilością słów kluczowych i jest częściej odnajdywana. Odnośniki prowadzą do produktów jakich użytkownik w danym zapytaniu poszukuje. Jest to metoda wygodniejsza nie tylko dla firm, ale i samych użytkowników.

Metoda ta, to także specyficzne podejście do budowania strategii promocji marki w sieci. – W ten sposób skupiamy się na tym, co wyróżnia naszego klienta spośród konkurencji i tworzymy dla niego najodpowiedniejszą bazę słów kluczowych. Dzięki działaniom z zakresu pozycjonowania szerokiego klient jest w stanie wypromować w sieci nie tylko swoją firmę, ale i produkty jakie oferuje – wyjaśnia Anna Sikorska.

Obecne techniki stosowane przez pozycjonerów są na tyle skuteczne i różnorodne, że są w stanie zadowolić każdego klienta. Niemniej jednak najważniejsze jest to, by w dalszym ciągu doskonalić je, jednocześnie odkrywając nowe możliwości jakie kryje w sobie seo.

Przyszłość pozycjonowania

Ciągłe badania i testy pozwalają na nieustanne rozwijanie zaplecza pozycjonerskiego. Nie ulega wątpliwości, że tradycyjne pozycjonowanie wykorzystujące katalogi, precle i zaplecze tematyczne było, jest i będzie najskuteczniejszą metodą pozycjonowania jednak coraz większą popularność zaczynają zdobywać systemy wymiany linków. W świecie firm technika ta jednak należy do rzadkości. Budowanie własnego zaplecza to podstawa do skutecznych działań. Im zaplecze większe, tym większe pole manewru, a co za tym idzie skuteczniejsze pozycjonowanie.

2008-08-06
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców