„Błąd systemu MultiBanku spowodował, że część przelewów zlecanych przez klientów tego banku między 8 a 11 sierpnia nie została zrealizowana. W polu odbiorcy pojawiały się bowiem dane nadawcy. To spowodowało, że część banków, do których były one kierowane, zwróciło je z powrotem.– Większość przelewów dotarła na rachunki odbiorców. – przekonuje Mateusz Żelechowski z MultiBanku. – Problem dotyczy około 1,2 proc., czyli 1 tys. przelewów realizowanych w poniedziałek 11 sierpnia.”, czytamy w dzienniku.
„Dodaje, że usterka systemu została wykryta i naprawiona, a do każdego klienta, który w tych dniach wykonywał przelewy, wysłano specjalny komunikat w systemie transakcyjnym. Natomiast osoby, których przelewy zostały odrzucone, są dodatkowo informowane o tym fakcie telefonicznie przez konsultantów banku. Problem nie dotyczy przelewów do ZUS oraz poleceń zapłaty, które w całości zostały zrealizowane poprawnie. Klienci, którzy padli ofiarą awarii systemu muszą powtórnie zlecić przelewy, ponieważ bank nie ma prawa wykonać takiej operacji.”, czytamy dalej.
Więcej szczegółów w „Rzeczpospolitej”.