Jak to jest być tatą w Polsce? Jaka jest jego rola w życiu rodzinnym? Te pytania stały się inspiracjądla autora bloga „HaloZiemia” i Banku Zachodniego WBKdo stworzenia cyklu reportaży „Halo.Tato”, których bohaterami są właśnie ojcowie.Współpraca z Konradem Kruczkowskim jest jednym z kilku projektów realizowanych przez bank z blogerami,którzy na co dzień żyją swoją pasją i zarażają nią czytelników oraz widzów.
„Halo.Tato” jest próbą przedstawienia codzienności, z którą muszą zmierzyć się ojcowie w Polsce. Jaką rolę zajmują w rodzinie? Co zmienia pojawienie się dziecka w życiu mężczyzny? Na te i wiele innych pytań stara się znaleźć odpowiedź inicjator projektu – Konrad Kruczkowski oraz jego bohaterowie. Bank Zachodni WBK, jako instytucja zaangażowana społecznie i wrażliwa na potrzeby swoich klientów, postanowił wesprzeć zarówno projekt, jak i blog Konrada Kruczkowskiego „HaloZiemia”.
– W projekcie dotykamy bardzo delikatnej tematyki. Szukałem partnera, który tak jak ja uwierzy w niego i będzie rozumiał, że ta praca, która stanowi moją pasję, jest potrzebna. Nie wierzę, że reportaż ma moc zmiany świata, ale wierzę, że może zmienić konkretnego człowieka. W tej pracy nie ma miejsca na pośpiech. Opisujemy prawdziwych ludzi i nie wolno ich zgubić. Dzięki temu, żeBank Zachodni WBK dał szansę temu projektowi, mogę go realizować -mówi Konrad Kruczkowski, pomysłodawca i inicjator „Halo.Tato”.
„Halo.Tato” to cykl 6 reportaży portretowych, przedstawiających sylwetki „ojca”
Opowieści wraz z krótkimi nagraniami video publikowane będą na blogu autora projektu od marca do sierpnia 2016 roku. Bloger z bliska przyjrzy się, jak jego bohaterowie realizują się w roli ojców. Będzie towarzyszył im w ich codzienności: pozna rodzinę i przyjaciół, środowisko pracy, udokumentuje ojcowską rzeczywistość. Efektem końcowym stanie się publikacja książki, przedstawiającej godne naśladowania wzorce i postawy.
– Projekt, będący połączeniem tradycyjnych form dziennikarskich (reportażu) z nowymi technologiami (video online, blog), będzie również na bieżąco dokumentowany w kanałach social media. Zdecydowaliśmy się go wesprzeć, aby akcja miała szanse dotarcia do większego grona odbiorców, a bohaterowie mieli okazję zaistnieć w przestrzeni publicznej, zwracając uwagę społeczności na to, jak duże znaczenie dla wychowania dzieci ma głos ojca- mówi Magdalena Kantorowicz-Kwietniak z Banku Zachodniego WBK.
Konrad Kruczkowski nie pierwszy raz podejmuje inicjatywy mające na celu promowanie i wspieranie idei ojcostwa. Jest autorem nagradzanego bloga haloziemia.pl (Blog Roku 2013, Blog Blogerów, Blog Forum Gdańsk Award 2015), na którym już wcześniej przedstawiał prozę życia widzianą „oczami taty”. Bloger współpracuje również z redakcją Onet. Konrad Kruczkowski aktywnie włącza się także w działania stowarzyszenia WIOSNA, jako jej ambasador i przyjaciel, dzięki czemu został dwukrotnie nagrodzony statuetką Gali Szlachetnej Paczki. Związany jest także z Fundacją Dom Kultury, gdzie wspiera blogujących osadzonych z Aresztu Śledczego Warszawa – Grochów. W maju 2016 r. ukaże się jego pierwsza książka: „Halo.Człowiek”, która jest zbiorem wywiadów o wartościach. Swoje inspiracje bloger czerpie zarówno z doświadczeń osobistych, jak i z opowieści innych mężczyzn.
Bank Zachodni WBK od lat włącza się w inicjatywy społeczne, a swoim wsparciem obejmuje również polskie rodziny
Od 2015 roku Bank jest członkiem programu „Karta Dużej Rodziny”, w ramach którego rodzice posiadający przynajmniej trójkę dzieci, niezależnie od dochodów, mogą skorzystać ze zniżek i uprawnień oferowanych zarówno przez instytucje publiczne, jak i przedsiębiorców prywatnych. W Banku Zachodnim WBK, posiadacze Karty Dużej Rodziny, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty konta osobistego, otrzymują w pełni bezpłatne prowadzenie rachunku bankowego, możliwość uzyskania części zwrotu za comiesięczne rachunki domowe oraz wiele innych dodatkowych promocji. Więcej informacji na www.bzwbk.pl.