PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAcxiom bada profil właścicieli smartfonów

Acxiom bada profil właścicieli smartfonów

Marketing i PR 24.10.2011 (07:58)

W Polsce bardzo dynamicznie rośnie rynek smartfonów. Według szacunków czołowych instytutów badawczych, na koniec 2011 roku kupimy około 3-3,5 mln nowoczesnych urządzeń mobilnych. Oznacza to, że prognozowany udział smartfonów w rynku telefonów komórkowych  w Polsce w 2012 roku sięgnie 41%, przy czym na koniec 2010 roku było to jedynie 13%.

Jakimi cechami wyróżniają się właściciele smartfonów na tle reszty społeczeństwa? Warto poznać ich cechy, aby skutecznie komunikować się z tą wyjątkową grupą klientów.

Użytkownicy smartfonów to przede wszystkim młodzi ludzie. Największą grupę stanowią osoby w wieku poniżej 35 roku życia, a aż 42,5% ma poniżej 25 lat. Wśród posiadaczy tych nowoczesnych urządzeń przeważają mężczyźni, którzy stanowią 67% całej grupy. Z kolei kobiety do tej pory wybierały raczej telefony standardowe. Smartfona posiada 15% z nich, ale odsetek ten prawdopodobnie będzie wzrastał.

Smartfony wybierane są często przez osoby z wykształceniem wyższym, ale są też popularne wśród gimnazjalistów – prawie jedna czwarta wśród obydwu grup używa tego typu telefonów. Potwierdzają to również dane dotyczące dochodów. Około 20% członków gospodarstw domowych o dochodzie netto poniżej 1 500 zł posiada smartfona. Możemy zatem wnioskować, że często są to właśnie osoby uczące się. Najwyższy odsetek nabywców smartfonów jest w grupie osób z gospodarstw domowych o dochodzie w przedziale 2 000 – 2 999 zł (28%). Należy przy tym zwrócić uwagę także na fakt, że aż 40% osób zarabiających powyżej 7 000 zł są właścicielami smartfona.

Gdzie natomiast można spotkać właścicieli smartfonów? Jak pewnie można się spodziewać, takie osoby mieszkają głównie w dużych miastach. Praktycznie co czwarty mieszkaniec miast powyżej 275 tys. mieszkańców posiada takiego rodzaju aparat telefoniczny. W sumie blisko 40% wszystkich posiadaczy smartfonów pochodzi właśnie z największych miast i konurbacji.

Przyjrzeliśmy się także upodobaniom tych nowoczesnych urządzeń. Posiadacze smartfonów aktywnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych. Aż 34% z osób regularnie wychodzących do kina lub teatru sprawdza aktualne informacje kulturalne właśnie za pomocą tych sprytnych telefonów. W grupie ludzi uczęszczających do kina lub teatru raz do roku lub rzadziej, zdecydowana większość wybiera typowe telefony. Użytkownicy smartfonów również rezygnują z bardziej tradycyjnych mediów, takich jak telewizja czy prasa, za to częściej grają w gry komputerowe. Oprócz tego, lubią też spędzać wolny czas w pubach i klubach.

Kolejną grupą godną uwagi są pracownicy w zawodach umysłowych i specjalistycznych średniego szczebla oraz właściciele firm i kierownicy średniego i wyższego szczebla, którzy zdecydowanie częściej wybierają multi-zadaniowe urządzenia mobilne. Aż 62% z nich twierdzi, że surfowanie w Internecie z wykorzystaniem tego narzędzia to dla ich rozrywka. Ponadto, częściej niż użytkownicy zwykłych telefonów użytkują oni Golden Line, a mniej Naszą Klasę. Co ciekawe, prawie połowa z nich korzysta z portali społecznościowych codziennie lub prawie codziennie.

Posiadacze smartfonów są najczęściej abonamentami sieci Play (34%) i wybierają telefony marki Samsung (24,5%) lub Nokia (22,8%). Dla porównania, wśród użytkowników standardowych telefonów zdecydowanie przeważa Nokia – telefon tej marki nabyło 42,4% użytkowników zwykłych komórek. Patrząc na plan taryfowy użytkowników smartfonów, jest to najczęściej prywatny abonament lub karta pre-paid, podczas gdy połowa właścicieli zwykłych telefonów posiada telefon na kartę. Są to też osoby na długo związane z operatorem telekomunikacyjnym, u którego dokonali zakupu urządzenia, a długość umowy abonamentowej to zazwyczaj 19-24 miesiące. Osoby te również częściej płacą dość wysokie rachunki – 27% użytkowników smartfonów miesięcznie na rachunki wydaje ponad 100 zł, w czasie, gdy takie kwoty wydaje jedynie 16% użytkowników tradycyjnych telefonów.

Smartfon to często też jeden z kilku telefonów użytkowanych przez klienta. Ich posiadacze znacznie częściej niż użytkownicy telefonów komórkowych mają 2 telefony lub więcej (36%). Co piąty właściciel smartfona poważnie rozpatruje ubezpieczenie swojego aparatu, co jest aż o 6% częstsze niż wśród posiadaczy tradycyjnych modeli.

Właściciele smarfonów odpowiednio rzadziej SMSują oraz korzystają z narzędzi organizacyjnych, za to częściej używają multimedialnych funkcji telefonu takich jak GPS, przeglądarka www, poczta elektroniczna i wideokonferencje. 42% z nich korzysta z Internetu przez telefon komórkowy kilka razy w tygodniu lub częściej, podczas gdy połowa posiadaczy typowych telefonów nie korzysta z tej funkcji wcale.

Źródło: Acxiom Polska

smartfon 2011-10-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: smartfon

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców