Z wysokości 30 piętra wieżowca Warszawskiego Centrum Finansowego zaproszeni goście mieli okazję przyjrzeć się baczniej prowadzonej przez siebie działalności biznesowej oraz swoim klientom. Pomocne w tym okazały się nie tyle teleskopy oraz monokulary, przez które uczestnicy mogli szukać lepszej perspektywy, ale właśnie nowy produkt firmy – system Personicx.
Dzięki niemu, możliwe jest trafne profilowanie i przewidywanie zachowań konsumenckich oraz ocena potencjału każdego gospodarstwa domowego. Unikalna metodologia uwzględniająca fazy cyklu życia rodziny, miejsce zamieszkania i poziom zamożności, pozwala na precyzyjne przypisanie każdego, polskiego gospodarstwa domowego do jednego z 40 segmentów. A jest ich całe spektrum, różniących się od siebie istotnymi elementami mającymi wpływ na decyzje zakupowe – i tak mamy min. Skazanych na sukces, Dorastających blokersów, Wielką płytę w małym mieście, Moherowe berety, Zaściankowych dorobkiewiczów, Profesjonalistów z potencjałem, Emerytowanych profesorów…itd.
Różnice pomiędzy parą zamieszkałą w wielorodzinnym bloku z „wielkiej płyty”, która dopiero zaczyna tworzyć własne gospodarstwo domowe a małżeństwem z dziećmi żyjącym na przedmieściach, będącym u szczytu swojej kariery zawodowej, mogą być przez specjalistów od marketingu natychmiast dostrzeżone i wykorzystane. Co zresztą sprawdzili uczestnicy konferencji biorąc udział w interaktywnej zabawie – głosowaniu na żywo – za pomocą systemu dostarczonego przez firmę NeoVote, trafnie przewidując zachowania zakupowe poszczególnych segmentów.
O segmentacji, ale w nieco innym ujęciu opowiadał także przedstawiciel firmy Comarch – partner spotkania, a temat bardziej technologiczny związany z możliwościami osiągnięcia spójnego wizerunku klienta w organizacji kontynuował reprezentant Acxiom. Po części oficjalnej goście mieli okazję przedyskutować aktualne tematy przy szklance dobrego trunku, rozkoszując się widokiem rozświetlonej Warszawy pod ich stopami.
Patronat nad konferencją objęli:
BiznesNet, Wirtualnemedia.pl oraz Magazyn Brief.