PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAd-verto czyli jak przyciągnąć uwagę klientów

Ad-verto czyli jak przyciągnąć uwagę klientów

Marketing i PR 19.08.2004 (16:22)

Ad-verto, kolorowe reklamowe okładki na bilety kolejowe, zostały wprowadzone na rynek polski wiosną 2002 roku przez firmę Begimo SA. Od tego czasu na reklamę na okładkach Ad-verto zdecydowało się blisko 10 firm, takich jak: Provident, ESKK, VolkswagenBank Polska, Zakłady Chemiczne Anser, Chemia Białystok i Citibank Handlowy.

Reklama na okładkach Ad-verto trafia do osób podróżujących pociągiem. Z danych PKP wynika, że są to w równej mierze kobiety jak i mężczyźni. Blisko połowa podróżujących to osoby ze średnim wykształceniem (45 proc.), ponad 1/5 to osoby z wykształceniem wyższym (21 proc.), zaś co czwarty posiada wykształcenie zawodowe (26,4 proc.). Znane są dane ile osób kupuje różnego rodzaju bilety (miesięczne, na przejazdy jednorazowe) w poszczególnych kasach PKP, których w Polsce jest 1660 placówek.

Kampanie reklamowe z wykorzystaniem okładek Ad-verto charakteryzuje duża skuteczność. Klient, zleceniodawca kampanii, dokładnie określa czas, zasięg oraz wybór grupy docelowej. Można przeprowadzić kampanię docierającą np. tylko do kobiet, do młodzieży lub tylko do podróżnych korzystających z pociągów osobowych i pospiesznych (dojeżdżający do pracy, średni przejazd pociągiem do 40 km) lub do podróżnych

w pociągach klasy Intercity, Eurocity czy Express (podróże służbowe, średni przejazd na trasie to 233 km). Klient może także ściśle sprecyzować zasięg kampanii, ograniczyć się do dystrybucji okładek w ściśle określonych miastach i województwach lub nawet tylko na wybranych dworcach.

Precyzyjne określenie warunków kampanii reklamowej jest możliwe dzięki przeprowadzanym co roku badaniom postrzegalności tego nośnika reklamy. Wynika

z nich, że ponad 91,25 proc. badanych podróżnych otrzymało kopertę Ad-verto wraz

z biletem. Reklamę zauważyło 88,6 proc. respondentów, a 43,75 proc. zatrzymało okładki po zakończeniu podróży. Kobiety częściej niż mężczyźni stwierdzały, że bilety powinny być sprzedawane w kopertach (69 proc. kobiet i 62 proc. mężczyzn).

Dotychczasowe kampanie na okładkach Ad-verto informowały o wybranych produktach reklamodawców. W większości dotyczyły one produktów i usług masowych jak np. pożyczki i kredyty (Provident, Citibank Handlowy, Volkswagen Bank) lub kleje, farby

i inne półprodukty budowlane (Zakłady Chemiczne Anser, Chemia Białystok). Informacje

o reklamowanych usługach i produktach zawsze opatrzone są opisem z podaniem adresów i numerów telefonów placówek, gdzie można otrzymać dodatkowe informacje. Można też powierzchnię okładek zamienić w kupon rabatowy, upoważniający do zakupu usług i produktów po cenach preferencyjnych. Tak też stało się w przypadku kampanii hurtowni artykułów chemicznych i budowlanych Chemia Białystok. W ramach akcji przeprowadzonej na Dworcu Głównym we Wrocławiu okładka Ad-verto stała się jednocześnie kuponem zgłoszeniowym na kursy oferowane przez ESKK.

Okładki Ad-verto mogą przybierać różne kształty np. imitujące reklamowane produkty. Jedynym warunkiem jest, by okładki spełniały swoją rolę i przechowywały bilety kolejowe. Obecnie okładki Ad-verto są oferowane w dwóch podstawowym formatach – okładki podłużne na bilety tzw. kurs 90 oraz okładki kwadratowe na bilety tzw. fiskalne.

Nie dziwi nazwa tego nośnika reklamy, łacińskie słowo „adverto” oznacza przyciągać uwagę, spostrzegać. Okładki reklamowe na bilety kolejowe przyciągają uwagę, co najmniej 88,6 proc. podróżnych.

2004-08-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców