„Pięć lat trzeba było czekać, by kolejny światowy gigant zdecydował się wejść na polski rynek funduszy inwestycyjnych. Ostatnim był AIG, który w 2004 r. uruchomił towarzystwo funduszy inwestycyjnych. Według naszych ustaleń, w połowie maja taki plan ogłosi AXA […]”, pisze „PB”.
„- To dobry moment na rozpoczęcie działalności. Firmę można zbudować mniejszym kosztem, łatwiej skompletować zespół, bo na rynku jest sporo osób do wzięcia. Produkty, które AXA ma w ofercie na innych rynkach, są ciekawe. O sukces nie będzie jednak łatwo – AXA to firma ubezpieczeniowa, a dotąd żadna firma, która opiera sprzedaż na agentach, nie osiągnęła sukcesu. Na rynku dominują towarzystwa powiązane z bankami. Plusem jest to, że AXA nie zaczyna od zera, bo w funduszach ubezpieczeniowych ma kilkaset milionów złotych aktywów, które pewnie zostaną przeniesione do TFI, a to wystarczy, by pokryć koszty działalności” komentuje dla gazety Tomasz Publicewicz, analityk Analiz Online.
„AXA nie zamierza być na rynku szarą myszką. Świadczy o tym to, że według naszych nieoficjalnych informacji, szefem mianowała Adriana Adamowicza, jednego z największych w branży speców od sprzedaży. Francuska grupa podebrała go liderowi rynku: Pioneer Pekao TFI.„, podaje dziennik.
Adrian Adamowicz pracował w Pioneer Pekao TFI od 2001 roku. Od czerwca 2001 roku związany był z Pioneer Pekao TFI S.A., oraz Pioneer Pekao Investment Management S.A., gdzie jako dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu odpowiadał za realizację celów sprzedażowych na rynku polskim poprzez zarządzanie relacjami z dystrybutorami oraz planowanie i nadzorowanie pracy zespołów sprzedaży i marketingu. Od maja 2006 roku był członkiem zespołu odpowiadającego za globalną strategię marketingową firmy Pioneer Global Asset Management S.p.A. w zakresie zarządzania marką, marketingu strategicznego, a także koordynuje działania w obszarze marketingu i PR w regionie Europy Centralnej i Wschodniej oraz na nowych rynkach.
Więcej szczegółów w „Pulsie Biznesu”.
Na podstawie: Grzegorz Nawacki