Adyen poszerzył swoją ofertę o dwa nowe wbudowane produkty finansowe (ang. embedded finance). Capital i Accounts dostępne są już dla platform i marketplace’ów w Europie i Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem pojedynczej integracji z Adyen. Badania przeprowadzone we współpracy z Boston Consulting Group wykazały, że 64 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest zainteresowanych usługami finansowymi wbudowanymi w platformy.

Aby wykorzystać możliwość bankowości jako usługi (ang. Banking as a Service), Adyen opracowało innowacyjny pakiet produktów finansowych obejmujący udzielanie pożyczek, oferowanie biznesowych kont bankowych i wydawanie firmowych kart. Wraz z wbudowanym przetwarzaniem płatności, nowe produkty umożliwią platformom dostarczanie lepszych doświadczeń finansowych dla swoich użytkowników z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Usługi szczególnie doceniane przez polskie przedsiębiorstwa obejmują m.in. szybkie otwieranie rachunku (85 proc.), rozliczenia na koniec dnia (83 proc.), wysokie oprocentowanie (80 proc.) oraz zintegrowanie doświadczenie sprzedaży (71 proc.)
Tradycyjne usługi finansowe są tłumione przez przestarzałe systemy, powolny proces akceptacji, reaktywne podejście oraz brak branżowej wiedzy. Te czynniki od dawna skutkują niedostateczną obsługą małych i średnich przedsiębiorstw. W efekcie, 65 proc. użytkowników platform rozważa zmianę dostawcy usług finansowych na rzecz rozwiązań lepiej dopasowanych do ich procesów biznesowych. Jednorazowa integracja z Adyen pozwala platformom na zaspokojenie rosnących potrzeb użytkowników za pośrednictwem wbudowanych usług finansowych. Cel to połączenie operacji biznesowych oraz finansowych małych i średnich przedsiębiorstw pod jednym dachem.
Pakiet produktów Adyen oferuje rozwiązanie wspierające kontrolę i opcje personalizacji. 94 proc. zainteresowanych pożyczkami gotówkowymi przedstawicieli MŚP chciałoby, by były one wstępnie zatwierdzane. Funkcja Capital umożliwia platformom proaktywne opcje finansowania biznesu użytkowników w oparciu o historyczne dane dotyczące płatności. Zintegrowanie finansów w jednym miejscu, to z kolei coś, co docenia 72 proc. małych i średnich przedsiębiorstw. Produkt Accounts pozwala sprzedającym na platformach na zarządzanie swoimi finansami w miejscu prowadzenia biznesu i na uzyskanie natychmiastowego dostępu do swoich funduszy. To ważne, ponieważ w Polsce, obecnie około 36 proc. firm z sektora MŚP otrzymuje pieniądze w ciągu dnia, a około 91 proc. w ciągu 48h. Aż 73 proc. wyraża potrzebę rozliczeń w tym samym dniu a nawet szybciej.
Idąc w parze z Capital i Accounts, Issuing uzupełnia ofertę umożliwiając użytkownikom łatwe wydawanie środków z brandowanych kart płatniczych. Wybierając pakiet, platformy mogą uzupełnić swoją ofertę i korzystać z możliwości kompleksowego ekosystemu finansowego. Dla przykładu, dzięki partnerstwu z Adyen i korzystaniu z opcji Issuing, pracownicy Pyszne.pl zyskali w zeszłym roku karty przedpłacone, z których środki mogą przeznaczać na wydatki związane z posiłkami.
Źródło: Adyen
