Wiele przedsiębiorstw chce dziś możliwie jak najszybciej zacząć korzystać z możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI), ale nie wie, od czego zacząć. Dlatego Mastercard wprowadził nową usługę o nazwie AI Express. Pomoże ona firmom opracować dopasowany do ich potrzeb model wykorzystania sztucznej inteligencji, który będzie odpowiadał na prawdziwe wyzwania biznesowe, umożliwiając jednocześnie błyskawiczne wdrożenie.
Zainteresowanie sztuczną inteligencją jest bardzo duże: jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fortune, ponad 80% dyrektorów generalnych firm z listy Fortune 500 postrzega tę technologię jako nadzwyczaj ważną dla przyszłości swoich przedsiębiorstw. Uczenie maszynowe jest postrzegane jako szczególnie wartościowe dla firm, których działalność w znacznej mierze opiera się na analizie danych. Wielu firmom wciąż brakuje jednak doświadczenia i wiedzy specjalistycznej, by przekuć wykorzystanie sztucznej inteligencji w lepsze doświadczenie użytkownika.
Program AI Express został zaprojektowany z myślą o ułatwieniu firmom realizacji kluczowych priorytetów biznesowych z obszaru bezpieczeństwa, takich jak m.in.:
- Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy
- Zarządzanie ryzykiem nadużyć finansowych
- Cyberbezpieczeństwo
- Ocena ryzyka kredytowego
- Efektywność operacyjna
Przykład AI Express pokazuje, jak możliwości firmy Brighterion, przejętej przez Mastercard w ubiegłym roku, pomagają odgrywać aktywną rolę w przyspieszaniu wdrażania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Rozbudowa kompetencji Mastercard w dziedzinie sztucznej inteligencji jest związana z jego strategią rozwoju skutecznych systemów bezpieczeństwa, potrafiących w ciągu milisekund wykryć próby nadużyć finansowych i odpowiednio nimi zarządzić. Systemy te ciągle stają się coraz sprawniejsze, zwiększając możliwości takich rozwiązań Mastercard dotyczących bezpieczeństwa jak: Decision Intelligence, Safety Net, Early Detection czy Authorization IQ. Teraz, dzięki usłudze AI Express, klienci Mastercard mogą bezpośrednio korzystać z tych samych, zaawansowanych możliwości sztucznej inteligencji.
Źródło: Mastercard