Global Assistance Polska we współpracy ze spółką technologiczną Beesafe automatyzuje sposób wezwania moto assistance. Wystarczy zdjęcie tablic rejestracyjnych uszkodzonego auta i numer telefonu klienta. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. Usługa jest już dostępna dla klientów Compensy.
Nowe rozwiązanie Global Assistance Polska umożliwia szybkie zgłoszenie kolizji, wypadku lub innych zdarzeń drogowych, minimalizując czas potrzebny na rejestrację i przyspiesza wysłanie pomocy na miejsce. Klient nie musi ręcznie wprowadzać numeru polisy, VIN ani innych danych – system automatycznie wczytuje niezbędne informacje. Nie musi też znać numeru telefonu do asystora. Wystarczy, że wzywający pomoc prześle zdjęcie tablic rejestracyjnych pojazdu oraz numer telefonu przez formularz online dostępny na stronie partnera lub w jego aplikacji mobilnej. Resztą zajmie się zajmie się sztuczna inteligencja.
Wspierana przez AI automatyczna ścieżka zgłoszenia wykorzystuje technologię rozpoznawania zdjęć i metadanych. Algorytm odczytuje numer rejestracyjny pojazdu, natomiast lokalizacja zostaje pobrane z metadanych EXIF przesłanego zdjęcia. Po przekazaniu danych sprawa jest automatycznie rejestrowana w systemie w oparciu o bazę danych ubezpieczeń, a klient błyskawicznie otrzymuje informacje zwrotną z numerem zgłoszenia.
– Dzięki nowemu rozwiązaniu klient może przejść przez cały proces rejestracji w zaledwie kilku krokach. Automatyczne wykrywanie lokalizacji klienta przyspiesza wysłanie pomocy drogowej we wskazane miejsce. Inwestujemy w technologie, które realnie wpływają na komfort naszych partnerów i ich klientów oraz na efektywność procesów. Automatyczna ścieżka rejestracji zgłoszeń to kolejne nasze wdrożenie – obok Modułu Śledzenia Szkody – które usprawnia obsługę i zapewnia docelowym klientom poczucie bezpieczeństwa. To też dowód na to, że nie stoimy w miejscu, ale stale się rozwijamy, wprowadzając innowacje, które realnie zmieniają rynek usług assistance – mówi Michał Makarczyk, prezes Global Assistance Polska.
Automatyczna ścieżka zgłoszeń jest autorskim rozwiązaniem Global Assistance Polska. Powstało ono we współpracy ze spółką technologiczną Beesafe, która staje się centrum eksperckim, m.in. w obszarze AI, dla spółek Vienna Insurance Group.
Compensa jest pierwszym ubezpieczycielem na polskim rynku, którego klienci mogą wezwać pomoc na drodze z wykorzystaniem rozwiązania Global Assistance Polska. Asystor prowadzi pracę nad jego wdrożeniem w InterRisk. Z uwagi na potencjał rozwiązania GAP jest otwarty na współpracę z innymi ubezpieczycielami, brokerami, firmami leasingowymi czy flotami firmowymi.
Źródło: Global Assistance Polska