W szczycie sezonu letnich podróży lotniczych i masowych problemów na lotniskach, AirHelp wprowadza kolejne ubezpieczenie chroniące prawa pasażerów. W ramach AirLuggage podróżujący automatycznie, w ciągu kilku dni dostają odszkodowanie w przypadku zagubienia, opóźnienia lub uszkodzenia ich bagażu. Jest ono wypłacane niezależnie od rekompensaty, którą otrzymują od linii lotniczych w związku z opóźnionym lub odwołanym lotem.
AirLuggage chroni pasażerów przed zakłóceniami związanymi z bagażem – uzyskują oni 150 euro rekompensaty za każdą sztukę bagażu rejestrowanego, która zostanie zagubiona lub dotrze do miejsca docelowego z opóźnieniem. Obejmuje ona maksymalnie 4 sztuki bagażu rejestrowanego odprawione na nazwisko pasażera.
Odszkodowanie trafia na konto pasażera w ciągu pięciu dni roboczych, przy czym podróżujący nie muszą nawet uzasadniać, co znajdowało się w ich bagażu. Wystarczy, że podadzą numer raportu PIR (Raport Niezgodności Własności), który otrzymają w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu.
– Jeśli tylko bagaż rejestrowany nie dotrze do miejsca docelowego, podróżujący powinni udać się do punktu zgłaszania zagubionego bagażu na lotnisku i poprosić o numer Raportu Niezgodności Własności. Podają go kontaktując się z nami, co jest podstawą do wypłaty odszkodowania. W ciągu pięciu dni przekazujemy odszkodowanie na konto wskazane przez klientów – i to niezależnie od tego, jak szybko zostanie znaleziony ich bagaż – tłumaczy Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.
Z nowego ubezpieczenia mogą korzystać posiadacze pakietu AirHelp Plus Complete, którego roczny koszt został teraz obniżony do 49,99 euro.
– Zapewniamy pasażerom pełne wsparcie i ochronę. Na każdym etapie swojej podróży, na czacie mogą korzystać z pomocy i wsparcia ekspertów AirHelp. W każdej chwili mogą sprawdzić, czy ich lot kwalifikuje się do odszkodowania, a następnie ubiegać się o odszkodowanie za opóźnione, odwołane i przepełnione loty. Elementem tego pakietu jest także ubezpieczenie AirPayout na wszystkie przyszłe podróże, które niedawno wprowadziliśmy. Dodatkowo, posiadacze Pakietu Complete mogą korzystać z ponad 1100 luksusowych poczekalni lotniskowych na całym świecie, jeśli ich lot zostanie zakłócony – uzupełnia Tomasz Pawliszyn.
Wprowadzone niedawno ubezpieczenie AirHelp Plus jest dodatkową rekompensatą dla podróżujących za niedogodności. W sytuacji, jeśli jakikolwiek lot w ramach podróży jest opóźniony o ponad trzy godziny lub odwołany (na mniej niż siedem dni przed odlotem) bądź też przekierowany, podróżujący z ubezpieczeniem AirPayout, automatycznie w ciągu pięciu dni roboczych otrzymują 100 euro. Jednocześnie, nadal mają prawo ubiegać się o pełną kwotę odszkodowania wynikającą z zakłóceń lotów, zgodnie z obowiązującymi regulacjami (Rozporządzenie WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady).
Ze statystyk AirHelp wynika, że w pierwszym półroczu zakłócenia lotnicze utrudniły podróż ponad 1,55 milionom pasażerów startującym z polskich lotnisk. Aż 45 tysięcy z nich musiało zmienić swoje plany, ponieważ ich loty zostały anulowane. Ponad 106 tysięcy pasażerów, których dotknęły lotnicze zakłócenia – zgodnie z europejskim prawem – może domagać się rekompensaty.
Tylko w czerwcu 339 tysięcy wylatujących z polskich lotnisk spotkało się z utrudnieniami, ponieważ ich lot był opóźniony lub anulowany. Ponad 12 tysięcy osób musiało poradzić sobie z ponad 3 godzinnym opóźnieniem lotu, a prawie 9,5 tysiąca osób zmienić plany z powodu odwołanego wylotu. Zgodnie z wyliczeniami AirHelp, ponad 24,8 tysięcy pasażerów, których dotknęły w czerwcu w Polsce lotnicze zakłócenia może domagać się rekompensaty.
Źródło: AirHelp