Rozwiązania MCS Alcatela zostały opracowane z myślą o potrzebach małych i średnich firm, które chciałyby usprawnić komunikację i obieg procesów biznesowych, a jednocześnie zachować dużą elastyczność w ich wprowadzaniu oraz kontrolę kosztów. Obejmują one takie sfery działalności jak zarządzanie interakcjami z pracownikami, klientami, infrastrukturę do komunikacji biznesowej i usługi sieciowe – w powiązaniu z wszechstronnym wsparciem i usługami związanymi z ich uruchomieniem. Z punktu widzenia usługodawców, oferta MCS Alcatela zapewnia im możliwość pozyskania nowych źródeł przychodów ze świadczenia zaawansowanych i innowacyjnych usług oraz daje ich klientom możliwość swobodnego dodawania bądź rezygnowania z konkretnych usług i zachowania racjonalnej równowagi między wydatkami inwestycyjnymi a kosztami operacyjnymi.
Alcatel 8628 MMIC – zarządzane usługi interakcjami między pracownikami
Stanowiąc część pakietu Managed Employee Interaction Services, Alcatel 8628 MMIC umożliwia świadczenie usług tele-, wideokonferencji oraz korzystanie z aplikacji sieciowych, komunikatorów internetowych oraz współdzielenia dokumentów. Użytkownik Alcatel 8628 MMIC ma możliwość natychmiastowego kontaktu, współdzielenia dokumentów i aplikacji z dowolnej lokalizacji oraz podejmowania pracy grupowej w bardzo intuicyjny sposób. Firma unikając inwestowania w dedykowany sprzęt, zwiększa wydajność swoich pracowników, po prostu wykupując abonament na tego rodzaju zarządzaną usługę telekomunikacyjna u swojego usługodawcy.
Alcatel 8628 MMIC to rozwiązanie klasy operatorskiej, wykorzystujące technikę webową i architekturę cienkiego klienta. Umożliwia współpracę praktycznie z każdym typem terminala – to rozszerza zakres zastosowania całego rozwiązania i zwiększa mobilność pracowników. Takie podejście oznacza dla usługodawcy spore oszczędności kosztów związanych z wprowadzaniem i eksploatacją usług. Dodatkowo, jest dostosowane do radzenia sobie ze skomplikowanymi konfiguracjami sieciowymi o różnych ustawieniach firewalli, co eliminuje potrzebę konfigurowania przez użytkownika poszczególnych portów w ścianie ogniowej. Alcatel 8628 MMIC znalazł uznanie już wśród kilkunastu usługodawców z całego świata.
Rozwiązania Alcatel Pay-Per-User i Alcatel Outsourcing
Stanowiąc część pakietu MCS Alcatela, Alcatel Pay-Per-User i Alcatel Outsourcing bazują na serwerach komunikacyjnych Alcatel OmniPCX Enterprise i Office. Przeznaczone dla usługodawców kierujących ofertę telekomunikacyjnych usług zarządzanych do rynku MSP, rozwiązanie Alcatel Pay-Per-User umożliwia świadczenie zarządzanych usług IP-PBX-ów w modelu, w którym klient płaci za zgłoszoną i podlegającą modyfikacji z miesiąca na miesiąc, konkretną liczbę użytkowników. Możliwe są różne warianty wyboru usług oraz modeli finansowania, włączając w to leasing sprzętu, co zmniejsza koszty początkowe. Rozwiązanie to jest dostępne komercyjnie od dnia dzisiejszego i będzie wykorzystywane m.in. przez takich operatorów jak KPN czy Verizon.
Oferta Alcatel Outsourcing w zakresie zarządzanych IP-PBX-ów odpowiada potrzebom dużych usługodawców i firm specjalizujących się w usługach outsourcingowych, którym głównym klientem są duże, międzynarodowe firmy. W jej skład wchodzi rozwiązanie Alcatel Pay-Per-User wraz ze specjalistycznymi usługami i wsparciem technicznym niezbędnymi przy projektowaniu, wdrożeniu i eksploatacji dużych wdrożeń MCS.