Alior Bank zajął trzecie miejsce w rankingu „Najlepszy bank dla firm”, organizowanym przez miesięcznik „Forbes” i firmę badawczą Millward Brown. Bank uzyskał najwyższe oceny w kategoriach kredyty, bankowość mobilna i różnorodność oferty dla małych i średnich firm. Twórcy rankingu wyróżnili również organizację pracy w oddziałach Banku i jakość obsługi klientów.
Ranking „Najlepszy bank dla firm” składa się z oceny oferty banków przeprowadzanej przez redakcję magazynu Forbes oraz badania jakości obsługi realizowanego metodą tajemniczego klienta przez firmę Millward Brown. W efekcie wyłonione zostały instytucje finansowe, które w największym stopniu spełniają wymagania klientów biznesowych, zarówno pod kątem oferowanych usług, jak i jakości obsługi. Alior Bank po raz kolejny znalazł się w gronie liderów bankowości dla firm zajmując wysokie trzecie miejsce w zestawieniu.
Budowanie trwałych relacji z klientami z sektora MŚP jest jednym z priorytetów Alior Banku.
Na bieżąco wsłuchujemy się w głos przedsiębiorców i dopasowujemy ofertę do ich potrzeb. Wyniki rankingu dowodzą, że oprócz atrakcyjnych produktów dla klientów biznesowych zapewnimy również wysokiej jakości obsługę i doradztwo dla firm – powiedział Michał Hucał, wiceprezes Alior Banku. To wyróżnienie jest nagrodą dla wszystkich pracowników Alior Banku odpowiedzialnych za segment klientów biznesowych, zarówno tych pracujących w centrali, jak i w oddziałach Banku –dodał Michał Hucał.
Organizatorzy rankingu wysoko ocenili ofertę kredytów Alior Banku m.in. za łatwość w dostępie do różnorodnych form finansowania oraz atrakcyjne warunki przyznawania kredytów firmom (prowizja, oprocentowanie, czas kredytowania). Maksymalną liczbę gwizdek uzyskała również bankowość mobilna Banku, której wszechstronne funkcje umożliwiają przedsiębiorcom wygodny dostęp do rachunków i usług bankowych. W opinii magazynu Forbes mocną stroną Alior Banku jest również różnorodność oferty i dodatkowe usługi oferowane właścicielom firm. Z kolei badacze Millward Brown pozytywnie ocenili funkcjonowanie oddziałów, jakość obsługi klientów i zdalne kanały komunikacji Banku.
Przy ocenie oferty banków redakcja Forbes brała pod uwagę ponad 140 parametrów, w tym koszt podstawowych usług związanych z prowadzeniem rachunku tzw. Koszyk „Forbesa”, ofertę kredytów i lokat, bankowość mobilną oraz różnorodność rozwiązań dostępnych dla przedsiębiorstw. Z kolei w ramach badania mistery shopper badacze Millward Brown przeprowadzili ponad 230 audytów w 20 bankach, w trakcie których analizowali zdalne kanały kontaktu, jakość obsługi w oddziałach oraz umiejętność pozyskania i utrzymania klienta.