Alior Bank dołącza do grona dostawców tożsamości w ramach usługi mojeID dostarczanej przez KIR. Dzięki temu klienci banku korzystający z bankowości elektronicznej, mogą bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość i tym samym uzyskać zdalny dostęp do wielu cyfrowych usług.
W swojej działalności Alior Bank łączy zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami. Rozwój tych ostatnich stanowi kluczowy element w strategii rozwoju Alior Banku w obszarze cyfryzacji jego produktów i usług, a także wsparciu zielonej transformacji.
Wdrożenie mojeID i dołączenie do grona dostawców tożsamości, pomoże w realizacji tych celów na rynku coraz bardziej zdominowanym przez usługi elektroniczne. Klienci Alior Banku będą mogli od teraz korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców reprezentujących różne branże, m.in.: ochronę zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikację, energetykę, finanse, kulturę, gry losowe.
Potwierdzanie tożsamości poprzez mojeID jest proste i wygodne. Użytkownik na stronie dostawcy danej usługi wybiera sprawę, którą chce załatwić. W kolejnym kroku wskazuje mojeID jako metodę potwierdzenia swojej tożsamości oraz bank, który potwierdzi jego tożsamość. Następnie loguje się do bankowości elektronicznej wybranego banku, gdzie przeprowadzany jest proces jego uwierzytelnienia. Na końcu klient potwierdza swoje dane i akceptuje ich przekazanie do wskazanego dostawcy usług, po czym wraca na stronę dostawcy usług i kontynuuje proces, który wymagał potwierdzenia jego tożsamości.
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 roku i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich – Alior Bank, PKO Bank Polski (i Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, Getin Noble Bank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.