Do tej pory z nowej bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku mogli korzystać tylko wybrani klienci. Od teraz oba systemy są już dostępne dla wszystkich klientów. Tym samym potwierdziły się informacje, które podałem Wam październiku.
Nowy system i aplikacja zostały udostępnione wybranym klientom w połowie roku. Od tego czasu bank podpinał kolejnych klientów partiami. W grudniu do korzystania z nowej wersji bankowości elektronicznej została zaproszona ostatnia paczka. Jednocześnie klienci mogą korzystać z dotychczasowych wersji systemów. Aplikacja mobilna dostępna będzie do końca pierwszego kwartału przyszłego roku, a system bankowości internetowej do końca drugiego kwartału 2018 r.
Bank tłumaczy, że przez ostatnie miesiące zbierał opinie użytkowników na temat serwisu i dogrywał nowe aktualizacje. – Nowe systemy bankowości internetowej i mobilnej udostępnialiśmy klientom w ciągu tego półrocza systematycznie, w kilku etapach. W tym czasie pozyskiwaliśmy od użytkowników opinie i wykorzystywaliśmy je w bieżących pracach i planach dotyczących rozwoju. Od czerwca zrobiliśmy już kilkanaście aktualizacji – mówi Celina Waleśkiewicz, wiceprezes zarządu banku odpowiedzialna m.in. za rozwój bankowości cyfrowej. – Z informacji uzyskanych od klientów wiemy, że szczególnie docenili oni aplikację mobilną i nowe możliwości, które oferują m.in. płatności zbliżeniowe HCE, wygodniejszą metodę logowania, przelewy na numer telefonu BLIK oraz opcję skanowania faktur, ułatwiającą wykonywanie przelewów przez smartfon bez konieczności przepisywania danych – dodaje Celina Waleśkiewicz.
Alior zapewnia, że nadal będzie rozwijał swoje systemy bankowości elektronicznej i mobilnej. W kolejnych wersjach skoncentruje się na technologii biometrycznej, nowych rozwiązaniach płatniczych, narzędziach efektywnej komunikacji z klientem oraz ułatwieniach w procesie otwierania produktów bankowych z wykorzystaniem bankowości mobilnej.
Wśród nowości jakie znajdziecie w aplikacji na iOS jest Touch ID i Face ID. Niestety logowanie za pomocą odcisku palca nie jest dostępne dla posiadaczy telefonów z Androidem. Oni mogą natomiast korzystać z płatności HCE, których nie ma jeszcze w iPhone’ach. Aplikacja posiada ponadto moduł skanowania faktur z OCR oraz Blika (w tym z opcją przelewów p2p).
W środę 27 grudnia 2017 roku dotychczasowa aplikacja mobilna Alior Mobile zostanie wycofana ze sklepów App Store, Google Play oraz sklepu z aplikacjami Windows Phone.