Podczas 34. konferencji oraz gali rozdania nagród Retail Banking w Londynie jury doceniło Alior Bank za innowacyjność. Konkurencję w kategorii Product Innovation of the Year zdeklasowała cyfrowa platforma pośrednictwa finansowego Bancovo, należąca do Grupy Alior Bank. Rekordowe wyniki za poprzedni rok, unikatowa oferta dla klienta biznesowego oraz realizowane z pasją projekty, takie jak portal Zafirmowani.pl, sprawiły, że Alior Bank znalazł się również wśród nominowanych w kategoriach: European Retail Bank of the Year oraz Excellence in Customer Centricity.
– Cieszy nas uznanie ekspertów RBI, szczególnie że w tym roku wybierali zwycięzców z rekordowej liczby zgłoszeń konkursowych. Nagroda pokazuje, że nasza strategia oparcia działalności banku na innowacyjności przynosi zakładane rezultaty, pozwalając nam pozostawać o krok przed konkurencją. Natomiast fakt, że tak niewiele dzieliło nas od tytułu Europejskiego Banku Detalicznego Roku, z pewnością doda naszemu zespołowi śmiałości i energii w realizacji nowych projektów – powiedział Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku, który 24 kwietnia w obecności przedstawicieli banków z całego świata odebrał nagrodę RBI.
Innowacyjnym Produktem Roku ogłoszono Bancovo – pierwszą w Polsce internetową platformę pośrednictwa finansowego, która daje dostęp do rzeczywistych ofert wielu banków i firm pożyczkowych. Serwis przedstawia klientowi najbardziej korzystne dla niego kredyty i pożyczki, a następnie pozwala dopełnić formalności – szybko, łatwo, bezpiecznie i bezpłatnie. Klienci Bancovo dostają wiążące oferty w ciągu zaledwie 2 minut od złożenia zapytania, a niemal tyle samo otrzymuje środki na konto w ciągu pierwszych 6 godzin. Zgodnie z założeniami, platforma kredytowa działa pod niezależną marką Bancovo, w ramach odrębnie od banku stworzonej spółki, w której Alior Bank jest inwestorem strategicznym. Partnerstwo Alior Banku i Bancovo nagrodzono już w Polsce The Heart Corporate Innovation Award 2018 – tym razem doceniono je również na arenie międzynarodowej.
– Bardzo nas cieszy uzyskanie przez Bancovo tej nagrody, tym bardziej że finaliści konkursu to najbardziej prestiżowe marki finansowe na świecie. Nagroda ta jest dowodem uznania dla innowacyjnego konceptu biznesowego naszej platformy, który tworzy w polskim e-commerce nową kategorię usług tj. pośrednictwa finansowego online – powiedziała Monika Charamsa, prezes Bancovo.
Alior Bank znalazł się także w ścisłym finale konkursu w kategorii Excellence in Customer Centricity za portal Zafirmowani.pl, czyli nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Zafirmowani.pl daje firmom dostęp do narzędzi ułatwiających rozwój biznesu – są to m.in. aplikacja księgowa online, wyszukiwarka dotacji unijnych czy kalkulator kredytowy. W kategorii Product Innovation of the Year, bank uplasował się na shortliście także za swoją innowacyjną ofertą produktów dla biznesu, w skład których wchodzą m.in. elastyczny Rachunek 4×4, karta wielowalutowa obsługująca aż 23 waluty, karta ze zniżką na paliwo na stacjach LOTOS.
Konferencja oraz konkurs Retail Banking organizowane są przez brytyjski Retail Banker International, jedyny niezależny serwis informacyjny dla banków detalicznych, który ma zasięg globalny. Serwis działa od 35 lat, integrując środowisko bankowców oraz promując innowacyjne rozwiązania w branży.