ABI skierowana jest do obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców – Allegrowiczów. Osobom, które zamierzają poszerzyć swą działalność o handel w sieci oraz początkującym użytkownikom Allegro program dostarczy stosownej wiedzy pozwalającej z powodzeniem zadebiutować i prowadzić swój własny e-biznes. Wykłady i warsztaty szkoleniowe poprowadzą profesjonaliści handlu internetowego współpracujący z platformą. – Od kilku lat handel internetowy rozwija się w niesamowitym tempie – mówi Marcin Majchrzak, kierownik Sekcji Społeczność Allegro.pl. – Co roku rynek e-commerce powiększa się o kilkadziesiąt procent. To wciąż dobry czas na umiejętne zaplanowanie i poprowadzenie własnego biznesu w sieci. Nasze wieloletnie doświadczenie i pozycja lidera polskiego e-handlu pozwoliło nam przygotować odpowiedni cykl szkoleń. Wskazujemy w nim możliwości jakie daje rozpoczęcie i rozwijanie swojego biznesu w Internecie i przygotowujemy Użytkowników do jego prowadzenia.
Program Akademii obejmuje szerokie spectrum zagadnień. Od wskazania kanałów dystrybucji przez pozyskiwanie klientów – prezentowane podczas wykładów, po zajęcia warsztatowe. Podczas nich uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności z zakresu tworzenia skutecznych ofert sprzedaży i budowania zaufania do swojej marki. Szkolenia oparte są na serwisach Grupy Allegro. Platforma dysponuje i cały czas rozwija skuteczne narzędzia mające zwiększyć sprzedaż. Te narzędzia to np. Sklepy Allegro, porównywarka cenowa Ceneo.pl czy też instrumenty płatnicze takie jak system Platnosci.pl.
Najbliższe szkolenia Akademii będą odbywać się w miastach powiatowych województwa wielkopolskiego, ale docelowo obejmą cały kraj. Zostały zainaugurowane 15 września 2008 r. w Turku. Potrwają około trzech lat. Informacje dotyczące szkoleń dostępne są na stronie projektu http://abi.allegro.pl/