PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćAndrzej Święch: Nasza oferta ma być przejrzysta

Andrzej Święch: Nasza oferta ma być przejrzysta

Nasz gość 26.07.2012 (13:06)

Oferta kont osobistych w Raiffeisen Banku została dostosowana do standardów rynkowych. Bankowość Premium to przedsionek ekskluzywnej bankowości prywatnej, dlatego i tu poziom dochodów musi być adekwatny do jakości i zakresu usług – mówi w rozmowie z PRNews.pl Andrzej Święch z Raiffeisen Banku.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Z początkiem czerwca bank ogłosił zmiany w ofercie kont osobistych. Dość radykalnie zmieniły się limity uprawniające do obniżenia lub zniesienia opłaty za konto. Czy to krok mający na celu resegmentację klientów?


Andrzej Święch, dyrektor departamentu bankowości klientów indywidualnych i małych przedsiębiorstw Raiffeisen Bank Polska: Oferta kont osobistych w Raiffeisen Banku dla posiadaczy kont z segmentów klienta indywidualnego i zamożnego została dostosowana do standardów rynkowych. Nasze sztandarowe konto, czyli pakiet Premium przeznaczony dla klientów z segmentu affluent, jest najtańsze na rynku i kosztuje 49 zł miesięcznie. Porównywalne konta znajdziemy w innych bankach za 70 czy nawet 100 zł. Co więcej, dla klientów Premium właśnie udostępniliśmy bezpłatnie Osobisty Plan Finansowy, który ułatwia efektywne zarządzanie domowymi finansami. Z kolei do rachunku Comfort, przy podniesieniu jego ceny o zaledwie 1 gr, dodaliśmy nową usługę – ubezpieczenie R-Assistance. Tak więc w porównaniu z konkurencją nasza oferta wygląda bardzo atrakcyjnie również pod względem ceny.

Jeżeli chodzi o resegmentację, to – jak wiadomo – ma ona na celu dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Nasza oferta ma być przejrzysta, dostosowana do profilu klienta, uwzględniająca jego sytuację życiową, finansową, styl życia i oczekiwania w zakresie produktów i usług banku. Bankowość Premium to przedsionek ekskluzywnej bankowości prywatnej, dlatego i tu poziom dochodów musi być adekwatny do jakości i zakresu usług.

Zakładam, że nie wszyscy klienci będą zadowoleni ze zmian. Czy poprzeczka 10 tys. miesięcznie nie jest za wysoka? Wielu Waszych klientów osiąga takie dochody?


Około jednej czwartej naszych rachunków to konta Premium. Podczas pierwszych pięciu miesięcy tego roku odnotowaliśmy 12% wzrost liczby zakładanych kont tego typu. Zdecydowana większość ich posiadaczy spełni nowe kryteria i nadal nie będzie za nie płacić. Wyznaczony poziom jest traktowany jako standard w segmencie affluent. Osoby, które nie będą w stanie spełnić nowych warunków, mogą np. przekształcić konto we wspólne – łatwiej wtedy osiągnąć poziom 10 tys. zł wpływów miesięcznie. Raiffeisen ma w swej ofercie cztery pakiety kont, od oferujących proste usługi w zakresie codziennej bankowości do bardziej złożonych, przeznaczonych dla klientów oczekujących najbardziej zaawansowanej obsługi, którzy są skłonni zapłacić wyższą cenę. Pakiety Comfort czy Premium to przecież nie tylko konta, ale i ubezpieczenia, usługi concierge (Premium), doradztwo finansowe, karty z programami rabatowymi, osobisty doradca, a także szeroka oferta produktów inwestycyjnych.

Posiadacze kont Premium dostaną Osobisty Plan Finansowy. Co to takiego?


Zmiany w systemie emerytalnym, wahania na rynkach finansowych, kryzys gospodarczy skłaniają każdego z nas do racjonalnego myślenia o swojej przyszłości. Osobisty Plan Finansowy to usługa polegająca na przygotowaniu – indywidualnie dla każdego klienta – raportu odpowiadającego na pytanie, jak optymalnie inwestować, lokować, jak budować niezależność finansową.

Raport przygotowywany jest przez doradcę finansowego, który bazuje na otrzymanych od klienta informacjach o jego obecnym statusie oraz celach i oczekiwaniach. Przy tworzeniu planu wykorzystujemy analizy własnych specjalistów oraz raporty przygotowywane w Grupie Raiffeisen. Warto wspomnieć, że plan zapewnia również rozwiązania dotyczące celów krótkoterminowych, które klient może sfinansować kredytem. W każdym przypadku o wyborze konkretnych rozwiązań decyduje klient. Usługa ta dostępna jest dla wszystkich klientów Raiffeisen Banku. W Premium Banking jest bezpłatna. Można z niej skorzystać umawiając się na spotkanie z doradcą w każdym oddziale naszego banku.

Do tej pory z usług concierge mogli korzystać za stosunkowo niedrogą opłatą miesięczną także tzw. mass-affluenci. Rzeczywiście korzystali, czy to tylko taki wabik? Kto korzysta najczęściej?


Usługi concierge zaoferowaliśmy klientom posiadającym pakiet Premium w odpowiedzi na ich potrzeby. Jest to stosunkowo nowy produkt, natomiast już teraz widzimy rosnące zainteresowanie tymi usługami. O atrakcyjności usług concierge i assistance klient przekonuje się tak naprawdę dopiero wtedy, gdy znajdzie się w sytuacji, w której potrzebuje z nich skorzystać. Z doświadczeń naszego partnera Europ Assistance Polska wynika, że klienci, którzy poznają ich zalety, wracają po tego rodzaju pomoc. Warto dodać, że klienci naszego banku używają tych usług zdecydowanie częściej niż klienci innych banków.

Widząc rosnące zainteresowanie klientów usługami assistance oraz korzyści biznesowe wynikające z ich oferowania, od 1 czerwca bieżącego roku uruchomiliśmy nowy pakiet tych usług dla klientów Pakietu Comfort. Od lipca z assistance mogą też korzystać firmy mikro. Nasza oferta wzbogaciła się właśnie również o nowy pakiet Oszczędnościowy, który przeznaczony jest m.in. dla organizacji pożytku publicznego, spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych z atrakcyjnie oprocentowanym kontem lokacyjnym (4-4,5%).

Jakie było najbardziej nietypowe zlecenie concierge, z którym musiał poradzić sobie konsultant?


Wśród najbardziej wyszukanych pomysłów były m.in.: organizacja zaręczyn pod wodą podczas rejsu nurkowego, organizacja usługi polegającej na wykończeniu elementów wnętrza samochodu kryształami Swarovskiego, prywatna przejażdżka zabytkowymi samochodami na torze Three Sisters Circuit w Wielkiej Brytanii, a także udział w zamkniętym koncercie muzyki klasycznej dla papieża Benedykta XVI w Watykanie.

Jakich jeszcze zmian mogą oczekiwać klienci w najbliższym czasie?


Do końca roku nie przewidujemy większych zmian. Dzięki ubezpieczeniu R-Assistance oferta w pakiecie Comfort jest kompletna. Kolejnych zmian można oczekiwać po połączeniu z Polbankiem. Wówczas przedstawimy klientom wspólną ofertę. Naszą ambicją jest wypracowanie najbardziej atrakcyjnych rozwiązań bazujących na doświadczeniu obydwu instytucji. Poza rachunkami cały czas rozwijamy bankowość mobilną – od niedawna w jej ramach dostępna jest platforma wymiany walut R-Dealer, z której skorzystało już ponad pół tysiąca osób. Regularnie organizujemy subskrypcje produktów strukturyzowanych, uatrakcyjniamy ofertę depozytową. Do końca sierpnia trwa promocja limitu zadłużenia w rachunku bieżącym z nieoprocentowanym kredytem przez dwa miesiące. Na początku roku rozpoczęliśmy oferowanie własnych usług maklerskich i nasi klienci, którzy mieli rachunki inwestycyjne w innych instytucjach, otwierając je teraz u nas, otrzymują 500 zł na prowizje od transakcji.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: PR News

nasz gość raiffeisen raiffeisen bank wojciech boczoń 2012-07-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nasz gość raiffeisen raiffeisen bank wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao
22.09.2023 (17:34) – informacja prasowa

Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao

Konto Przekorzystne Banku Pekao S.A. zostało uznane za najlepsze na rynku przez jury konkursu „Złoty Bankier” w …

a 0 Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków
22.09.2023 (14:44) – informacja prasowa

Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków

W pierwszym półroczu 2023 bankructwo ogłosiło w Polsce ponad 10 tysięcy osób fizycznych. Chociaż do końca roku mamy …

a 0 Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego
22.09.2023 (14:42) – informacja prasowa

Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego

Bank Credit Agricole wdrożył dla użytkowników aplikacji CA24 Mobile możliwość analizowania wydatków i wpływów. Nowa …

a 0 Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program
22.09.2023 (14:40) – informacja prasowa

Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program

Branża finansowa obserwuje wyraźne odbicie na rynku kredytów hipotecznych. W II kwartale Polacy zaciągnęli je na 11 …

a 0 Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem
22.09.2023 (11:33) – informacja prasowa

Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem

Polski fintech, twórca multiaplikacji do zarządzania finansami DotBee sfinalizował mariaż z notowaną na NewConnect …

a 0 mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki
22.09.2023 (11:30) – informacja prasowa

mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki

Właśnie wystartowała kampania wizerunkowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, w której bank wprowadza …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

Do programu preferencyjnych kredytów hipotecznych dołączyły kolejne…

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie – wynika…

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Dziennikarka i redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak…

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Na koniec czerwca 2023 roku banki miały…

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Liczba kart debetowych dla klientów indywidualnych przekroczyła…

Who is who

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Milena:

Samochód albo irobot by mi się przydały, trzeba będzie wziąć udział ;) …

pt, 22 wrz 2023 (09:49) • Samochód i ponad 1000 nagród do wygrania w loterii banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS

tymek:

racja a taka wiedza może się przydać …

czw, 21 wrz 2023 (10:55) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

to tak jak zakładanie rachunku bankowego zdalnie …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

trzeba coś działać po prostu …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

no tak po co tracić na zyskach :D …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców