Ostatnio Antoni Leonik był związany z Grupą Allianz Polska, gdzie kierował sprzedażą funduszy inwestycyjnych oraz portfeli zarządzania aktywami. Wcześniej, przez 10 lat był zaangażowany w powstanie i rozwój PKO/CREDIT SUISSE TFI S.A.
W swojej karierze zawodowej odpowiadał również m.in. za marketing, sprzedaż, sprawy operacyjne oraz finansowe. Od 1998 roku był wiceprezesem zarządu, a następnie od 2001 r. prezesem zarządu PKO/CS. W latach 1995-1996 brał udział we wprowadzaniu na rynek Korona Towarzystwo Funduszy Powierniczych S.A. (obecnie Union Investment TFI SA), gdzie zajmował się marketingiem i public relations, a także kierował działem sprzedaży. Pracował jako analityk w Banku Creditanstalt, zdobywał doświadczenie w Wielkiej Brytanii, gdzie był zatrudniony w dziale marketingu korporacji petrochemicznej ICI.
Jest absolwentem handlu międzynarodowego na University of Newcastle w Wielkiej Brytanii oraz studiów podyplomowych w The Chartered Institute of Marketing UK. W Polsce ukończył studia ekonomiczne i inżynierię pojazdów. Posiada kwalifikacje Chartered Marketer, otrzymał też najwyższy status „Fellow of the Chartered Institute of Marketing” – wiodącej międzynarodowej organizacji skupiającej profesjonalistów marketingu i zarządzania.
W latach 2002-2006 był Przewodniczącym Rady Izby Zarządzania Funduszami i Aktywami w Polsce, a od 2002 jest Członkiem Rady Dyrektorów EFAMA (Europejska Federacja Zarządzania Funduszami i Aktywami z siedzibą w Brukseli).
Żonaty, dwoje dzieci.