Sportowi ambasadorzy, promocja olimpizmu i integracja dzieci poprzez sport. Agencja marketingu sportowego Arskom realizuje dla Fundacji ING Dzieciom specjalną, olimpijską odsłonę programu „Pomarańczowa Siła”. Agencja odpowiada za całość działań, od koncepcji, przez komunikację i obsługę eventów.
Fundacja ING Dzieciom realizuje program „Pomarańczowa Siła” już po raz szósty. W minionych latach wsparła 27 lokalnych projektów sportowych i promujących zdrowy styl życia łączną kwotą 285 150 złotych. W olimpijskiej edycji program przyjmuje nową formułę i jest kierowany do szkół podstawowych, klubów sportowych i organizacji opiekujących się uczniami z niepełnosprawnościami narządów ruchu, wzroku lub słuchu. Inicjatywa rozpoczęła się od udziału pracowników ING w biegu „Biegnij Warszawo”. Dzięki ich rekordowemu zaangażowaniu, ING Bank Śląski przekazał Fundacji ING Dzieciom 145 600 złotych. Środki w całości zostaną przeznaczone na sprzęt sportowy dla uczestników tegorocznej edycji.
– Rok 2020 będzie pełen sportowych emocji. Chcemy, aby dzieci nie tylko kibicowały olimpijczykom, ale żeby same mogły spróbować różnych dyscyplin. Zależy nam na tym, aby w sportowej zabawie brały udział wszystkie dzieci, niezależnie od stopnia sprawności. Sport powinien integrować, a nie wykluczać, a z tym wciąż jest problem. Jak wskazują zlecone przez nas badania, jeśli dzieci z niepełnosprawnościami biorą udział w zajęciach sportowych, ma to najczęściej cel rehabilitacyjny, a przez to zajęcia takie mają charakter zajęć specjalnych, dla wyselekcjonowanej grupy. W Pomarańczowej Sile chcemy pokazać, że tak nie musi być – że dzieci mogą bawić się razem, sprawdzać się w różnych dyscyplinach. Mam nadzieję, że tym programem zainicjujemy też szerszą dyskusję o roli sportu w przełamywaniu obaw i stereotypów związanych z niepełnosprawnościami – mówi Agata Tomaszewska, prezeska Fundacji ING Dzieciom.
Źródło: Arskom