PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAssistance coraz bardziej niezbędny

Assistance coraz bardziej niezbędny

Ubezpieczenia 31.03.2011 (10:07)

Jak wynika z trzeciego już badania assistance Europ Assistance Polska coraz więcej Polaków postrzega usługi assistance jako przydatne i oczekiwane. Aż 82% badanych uważa za przydatną usługę pomocy na drodze, 69% usługę pomocy medycznej i 64% usługę assistance udzieloną podczas podróży zagranicznej.

Coroczne badanie assistance Europ Assistance Polska zrealizowane zostało w marcu 2011 roku na reprezentatywnej grupie ponad 2000 Polaków. Celem badania było określenie jak zmienia się świadomość assistance wśród Polaków, a także sposób i częstotliwość korzystania z tych usług. Tegoroczne wyniki badania pokazują, że 28% badanych deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance (27% w 2010 roku). Są to w większości osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem powyżej 36 roku życia, zamieszkujące duże miasta. Wśród osób posiadających takie ubezpieczenie aż blisko 30% deklaruje, że skorzystało z przysługujących im świadczeń assistance.

Podobnie jak w ubiegłych latach najwięcej ankietowanych posiada assistance związane z ubezpieczeniem komunikacyjnym (89%). O 2 punkty procentowe w stosunku do roku 2010 zwiększyła się liczba ankietowanych posiadających assistance w ramach ubezpieczenia mieszkania (25%), o jeden punkt medycznego (17%), a o 4 punkty procentowe zwiększyła się liczba ankietowanych posiadających assistance dołączone do produktu bankowego – obecnie takie ubezpieczenie ma 16% badanych. W ciągu ostatniego roku dwukrotnie wzrosła natomiast liczba osób posiadających assistance w ramach gwarancji producenckiej dla auta – w tej chwili ma je już 12% respondentów.

 

Jak Polacy korzystają z assistance?

W tym roku skorzystanie z usług assistance zadeklarowało 28% respondentów, czyli 3% więcej niż w 2010 roku. Wykorzystanie usług zależy od posiadanych pakietów assistance – aż 86% osób posiadających assistance skorzystało z usługi holowania auta i pomocy drogowej, 12% z pomocy medycznej, 10% z domowej pomocy m.in. hydraulika, czy ślusarza, a 5% korzystało z pomocy w trakcie podróży zagranicznej.

Podobnie jak w poprzednim roku aż 65% ankietowanych wskazało, iż ubezpieczenie assistance dołączane do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt. Połowa respondentów deklaruje, że bogaty pakiet assistance skłoniłby ich do częstszego korzystania z innych usług banku.

W badaniu wyraźnie widać również różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do assistance. Mężczyźni zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance (35% badanych mężczyzn w stosunku do 21% kobiet). Podczas, gdy mężczyźni najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, kobiety częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych. W badaniu widać wyraźny wzrost odsetka Polek, które posiadają assistance związany z produktem bankowym – w 2010 roku było to niecałe 16%, a w tegorocznej ankiecie już 19% kobiet zadeklarowało posiadanie takiego assistance. Co więcej 7% więcej kobiet niż mężczyzn postrzega assistance jako element uatrakcyjniający produkt bankowy.

Assistance coraz bardziej niezbędny

W porównaniu do ubiegłych lat istotnie wzrosła liczba badanych, którzy postrzegają usługi assistance jako przydatne. Aż 82% badanych uważa za przydatną usługę holowania auta i pomocy drogowej (73% w 2010 roku), 69% usługę pomocy medycznej (56% w 2010 roku), a 64% pomoc udzieloną podczas podróży zagranicznej (50% w 2010 roku).

– Badanie assistance po raz kolejny pokazało, że zainteresowanie Polaków usługami i ubezpieczeniami assistance systematycznie rośnie, podobnie jak ich świadomość w tym zakresie. Ponieważ rosną ich aspiracje i oczekiwania dotyczące komfortu życia codziennego, chcą mieć szybki dostęp do profesjonalnych usług gwarantujących wygodę i bezpieczeństwo w życiu codziennym. Dlatego tak wielu Polaków uważa dzisiaj usługi i ubezpieczenia assistance za wręcz niezbędne. Cieszymy się z tej tendencji i dynamicznego rozwoju assistance w Polsce, jak również z tego, że dzięki innowacyjnym i kompleksowym rozwiązaniom oferowanym przez naszą firmę mamy w tym swój udział – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.  

Aż 52% badanych jest skłonnych wykupić za dodatkową opłatą assistance medyczny. W porównaniu z rokiem 2010 wzrosła liczba ankietowanych zainteresowanych kupnem za dodatkową opłatą assistance samochodowego – 49% (47% w 2010 roku) i turystycznego – 31% (29% w 2010 roku). Blisko 1/3 badanych deklaruje również zainteresowanie wykupieniem assistance przez internet – największą grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni do 35 roku mieszkający w dużych miastach.

Z czym Polacy kojarzą assistance?

Osoby, które nie posiadają assistance, kojarzą tego rodzaju usługi głównie z pomocą na drodze – 74% wskazań, z innymi formami pomocy – 41% odpowiedzi oraz z pomocą podczas podróży zagranicznej – 28% wskazań.

W tegorocznym badaniu wyraźnie widać również jak zmieniają się preferencje klientów w zakresie sposobu informowania o usługach assistance dodawanych do innych produktów (np. ubezpieczenia, produktu bankowego, czy gwarancji auta). Zdecydowanie mniej osób niż w ubiegłych latach wskazało na informacje udzielane przez przedstawiciela firmy jako preferowane (43% w porównaniu do 58% w 2010 roku). Na e-mail wskazało 41% badanych (39% w 2010 roku), 39% na ulotki informacyjne (34% w 2010 roku), 36% na telefon (29% w 2010 roku), 22% na informacje dołączane do wyciągów bankowych (21% w 2010 roku).

Trzecie ogólnopolskie badanie dotyczące assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska.

Źródło: Europ Assistance Polska

assistance Europ Assistance ubezpieczenia 2011-03-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance Europ Assistance ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Who is who

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Maja Lidke

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy…

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców