Statystyki Europ Assistance Polska z tegorocznej zimy potwierdzają, że coraz więcej osób posiada i korzysta z assistance samochodowego. Liczba interwencji w tym roku wzrosła o 37% w stosunku do zimy 2009/2010, która pod względem pogodowym była gorsza od tegorocznej.
Zima to szczególny okres dla branży assistance. Liczba interwencji znacznie wzrasta ze względu na unieruchomienia pojazdów, stłuczki spowodowane śliską nawierzchnią, rozładowania akumulatorów, itp. Z roku na rok, zgłoszeń jest coraz więcej. Wynika to nie tylko z warunków pogodowych, ale także
z rosnącej liczby klientów posiadających usługi assistance i świadomie z nich korzystających.
Zarówno wyniki IV Badania Assistance, jak i statystyki Europ Assistance Polska potwierdzają, że świadomość klientów posiadających usługi assistance z roku na rok rośnie.
Podczas tegorocznej zimy, liczba interwencji wzrosła o 37% w stosunku do liczby zgłoszeń dwa lata temu. Zimą 2009/2010 najwięcej interwencji zostało zrealizowanych w styczniu, zaś liczba spraw w grudniu i lutym była na umiarkowanym poziomie. Z kolei zimą 2010/2011 najwięcej zgłoszeń było w grudniu, a tegoroczna zima zaskoczyła kierowców na przełomie stycznia i lutego.
Jeśli chodzi o rodzaj interwencji podczas tegorocznej zimy, najwięcej – 58% zgłoszeń wymagało holowania pojazdu. Prawie jedna czwarta spraw (23%) zakończyła się usprawnieniem samochodu na miejscu zdarzenia, zaś 16% zgłoszeń wymagało wypożyczenia pojazdu zastępczego. Pozostałe interwencje dotyczyły zorganizowania i pokrycia kosztów taksówki, zakwaterowania w hotelu, dowozu paliwa, zorganizowania kierowcy zastępczego lub przechowania pojazdu na strzeżonym parkingu, co łącznie stanowiło 3% wszystkich zgłoszeń.
Część pakietów assistance samochodowego wzbogacana jest o usługi concierge. Wykorzystanie tych usług podczas zimy również wzrasta. Powodem tego może być okres świąteczny oraz takie święta jak Dzień Babci, Dzień Dziadka czy Walentynki. Podczas tegorocznej zimy, zgłoszeń w ramach concierge było o 29% więcej niż podczas zimy 2009/2010. Najwięcej spraw zgłoszonych było w styczniu.
Z kolei według IV Ogólnopolskiego Badania Assistance, usługi assistance samochodowego posiada 92% respondentów, a co trzeci badany korzystał z tych usług. Ponadto, badani, którzy mieli wybrać najbardziej użyteczną usługę assistance wskazywali właśnie pomoc drogową. Wśród ankietowanych, assistance samochodowy posiada 95% mężczyzn oraz 86% kobiet. Usługi pomocy na drodze są najbardziej popularne wśród osób ze średnim i wyższym wykształceniem.
Respondenci w 84% otrzymali assistance wraz z ubezpieczeniem AC lub OC, a w 7% w ramach gwarancji producenckiej na auto lub leasingu. Co więcej, prawie połowa (45%) tych ubezpieczeń zawierała usługi assistance nieodpłatnie. Assistance samochodowy oferowany był również wraz z produktem bankowym, co potwierdziło 51% badanych, posiadających assistance w ramach produktu bankowego.
Popularność assistance samochodowego widoczna jest również w pierwszych skojarzeniach respondentów na temat assistance. Trzy czwarte badanych kojarzy te usługi właśnie z pomocą drogową.
Źródło: Europ Assistance Polska