PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAssistance w czasie dekoniunktury

Assistance w czasie dekoniunktury

Ubezpieczenia 20.02.2009 (08:10)

Dla branży assistance kryzys finansowy może okazać się szansą na rozwój. W czasie dekoniunktury klienci bardziej niż dotychczas będą potrzebować bliskości, dostępności i opieki. Przodujące firmy assistance, dzięki swojemu doświadczeniu, dużemu portfelowi klientów i sprawdzonym usługodawcom są w stanie zapewnić swoim kontrahentom minimalizację kosztów i jakość niezbędną do utrzymania klientów.

Mimo że wciąż jest zbyt wcześnie, by analizować bilans zysków i strat dla firm assistance w kryzysie, to obecna sytuacja nie zapowiada ograniczenia przychodów spółek działających w tym sektorze. Istnieje szereg przesłanek, które pozwalają  największym dostawcom assistance działającym w Polsce ze spokojem patrzeć w przyszłość. Pierwszym z czynników potwierdzających tę tezę jest kształt polskiego rynku assistance. Najpopularniejszym sektorem usług pomocowych w naszym kraju są świadczenia komunikacyjne. Stale zwiększająca się liczba aut w Polsce, w tym w dużej mierze tych używanych, powoduje, że ta część rynku nie jest zagrożona spadkiem. Kierowcy obligatoryjnie ubezpieczają swoje auto w zakresie OC, wybierając często rozbudowane pakiety wraz z assistance. Kolejnym ważnym elementem specyfiki polskiego rynku jest fakt, że największymi klientami instytucjonalnymi firm assistance są towarzystwa ubezpieczeń majątkowych, które mają się dobrze pomimo kryzysu. Nawet przekształcenia własnościowe w tej branży są raczej czynnikiem wpływającym na zwiększenie popularności usług assistance. Nowi właściciele firm ubezpieczeniowych weryfikują bowiem i stale uzupełniają ofertę produktową przejętych spółek, aby zdobyć jeszcze większą przewagę rynkową. Dołączanie serwisów assistance do ubezpieczeń jest ważnym elementem zwiększania konkurencyjności. Usługi te uważane są za produkty efektowne i przyciągające uwagę klientów. Dzięki temu największe firmy assistance są dostawcą narzędzi, które mogą okazać się kluczowe podczas kryzysu w walce o utrzymanie dobrych wyników finansowych i staraniach o zdobycie większej części rynku.

Firmy assistance w dobie kryzysu mogą liczyć zarówno na zdobywanie nowych klientów jak i rozwój dotychczasowych kontraktów. Inter Partner Assistance odnotowało wśród swoich partnerów oferujących ubezpieczenia tendencję do zwiększenia zakresu assistance dla poszczególnych produktów. Przykładem może tu być PZU Życie, które zdecydowało się dołączyć do oferowanych przez siebie grupowych ubezpieczeń pracowniczych oraz ubezpieczenia Pełnia Życia rozbudowanego pakietu pomocowego.

Dla liderów w branży assistance kryzys daje również możliwość pozyskania kolejnych klientów spośród towarzystw ubezpieczeniowych. Firmy te, chcąc ograniczyć koszty, poszukują kontrahentów zapewniających minimalizację wydatków. Największe spółki assistance, dzięki skutecznym mechanizmom kontroli kosztów, silnej pozycji negocjacyjnej wobec podwykonawców, dużej wiedzy na temat usługodawców z całego świata, zapewniają wyższą efektywność finansową. Elementy te będą miały kluczowe znaczenie w sektorach najbardziej narażonych na negatywne skutki kryzysu w gospodarce. Częścią rynku, na którym istnieje wysokie prawdopodobieństwo poważnego wpływu złej koniunktury gospodarczej, jest turystyka. W związku ze spadkiem siły nabywczej klientów indywidualnych, może spaść również liczba wyjazdów turystycznych a wraz z nimi ubezpieczeń podróżnych. Ubezpieczyciele działający na tym rynku w tak niesprzyjających okolicznościach nie mogą pozwolić sobie również na utratę zaufania biur podróży i turystów indywidualnych. Wynika z tego konieczność zapewnienia wysokiej jakości w zakresie komisarycznej likwidacji szkód i realizowanego assistance. Przykładem potwierdzającym taką tendencję jest decyzja największego ubezpieczyciela w Polsce z zakresu ubezpieczeń podróżnych czyli Towarzystwa Ubezpieczeń Signal Iduna Polska S.A., które obsługuje aż 65% rynku tour operatorów. Wśród powodów nawiązania współpracy z Inter Partner Assistance przedstawiciele tej firmy wymieniają potrzebę likwidacji szkód i assistance na najwyższym światowym poziomie. 

Nie tylko komunikacja i podróże

Assistance to, poza likwidacją szkód komunikacyjnych i podróżnych w ramach umów  z ubezpieczycielami, również szereg świadczeń oferowanych do różnych usług i produktów innych przedsiębiorstw. W tym przypadku jego funkcja polega również na zwiększeniu przewagi rynkowej ale głównie poprzez zwiększenie atrakcyjności produktów i komplementarności oferty. Takie działania mogą okazać się pomocne nawet w branżach najbardziej dotkniętych kryzysem, gdzie zdobycie klientów jest coraz trudniejsze. Przekładem mogą tu być producenci samochodów tacy jak Renault, którzy wciąż dołączają rozbudowane pakiety assistance do gwarancji udzielanych na sprzedawane i serwisowane przez siebie pojazdy. Innym obszarem, borykającym się ze spadkiem popytu wśród klientów, w którym możliwe jest wykorzystanie assistance do zwiększenia sprzedaży, jest branża nieruchomości. Deweloperzy, którzy już teraz sięgają po niekonwencjonalne kroki, by przyciągnąć chętnych do kupna mieszkań (pożyczki na wkład własny do kredytu mieszkaniowego) mogą również zwiększyć atrakcyjność oferty dodając do nich usługi pomocowe home assistance. W ramach takich pakietów kupując mieszkanie możemy liczyć na szereg usług zarówno medycznych jak i technicznych, związanych np. z naprawą drobnych usterek lokalu, naprawą bieżących awarii instalacji domowych czy też AGD/RTV.

Niepewna sytuacja na rynkach finansowych ma również wpływ na budzące ostatnio duże zainteresowanie pakietów bancassurance. Konkurencja wśród banków, mająca na celu pozyskanie i utrzymanie klientów, jest widoczna już od dłuższego czasu zarówno w reklamach jak i ofercie (chociażby w zakresie oprocentowania). Teraz, gdy wiele osób rezygnuje z inwestowania swoich pieniędzy w funduszach na rzecz mniej ryzykownych lokat, pojawia się kolejna szansa na rozwój dla renomowanych firm assistance. Wynika to z faktu, że właśnie do lokat, rachunków czy tez kart bankowych najłatwiej można dodać ubezpieczenie. Gdy oprocentowanie tych ofert osiąga już swoje maksimum, a następnie zaczyna spadać, to właśnie bancassurance może okazać się kolejnym narzędziem do utrzymania lub przekonania nowych klientów. 

Prognozy dotyczące barwnego rozwoju assistance w czasie dekoniunktury mogą nie spełnić się w całym poruszonym tu zakresie. Wszystkie te czynniki pozwalają jednak śmiało przypuszczać, że problemy wynikające z kryzysu o obecnej sile raczej nie zakłócą rozwoju najlepszych firm assistance – choć na pewno zaostrzą ich wzajemną konkurencję.
Źródło: Inter Partner Assistance

assistance 2009-02-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Beata Wójcik

Beata Wójcik

Rzecznik prasowy, Allianz Urodzona w Warszawie. Absolwentka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców