Celem DBE jest przede wszystkim:
– analiza potrzeb potencjalnych klientów korporacyjnych i tworzenie dla nich nowych rozwiązań w zakresie bankowości elektronicznej,
– wdrażanie najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie systemów bankowości elektronicznej dla klientów bankowości korporacyjnej,
– zapewnienie wysokiej jakości usług z zakresu bankowości elektronicznej,
– zapewnienie wysoko wyspecjalizowanej kadry do obsługi profesjonalnej linii wsparcia technicznego dla klientów,
– zwiększenie ilości transakcji wykonywanych drogą elektroniczną w ogóle wszystkich operacji bankowych,
– wsparcie klientów w implementacji systemów (w tym w połączeniu z systemami księgowymi).
BPH PBK SA posiada w swojej ofercie dwa systemy bankowości elektronicznej dla klientów korporacyjnych i międzynarodowych – system MultiCash (najnowocześniejszą wersję MultiCash 3.0, w BPH PBK SA znaną jako MultiCash PRO) dla dużych firm oraz system VideoTEL Corporate Banking 5.0 dla małych i średnich firm.
Dzięki dbałości o jakość wdrażanych produktów zainteresowanie klientów ofertą Banku stale rośnie. W ostatnich miesiącach ubiegłego roku BPH PBK SA odnotował znaczny wzrost operacji wykonywanych drogą elektroniczną. W grudniu 2002 przelewy wykonywane drogą elektroniczną stanowiły ponad 70 % wszystkich operacji bankowych (na początku roku – 55%). Ogólnie ilość operacji wykonywanych drogą elektroniczną przez klientów korporacyjnych wzrosła w 2002 roku o ponad 200 tys.
W roku ubiegłym odnotowano znaczny wzrost liczby instalacji obydwu systemów – z 33 do 117 instalacji miesięcznie w grudniu. Ogólnie wykonano 900 instalacji systemu MultiCash PRO i 950 instalacji aplikacji VideoTEL 5.0.
Jako pierwszy bank w Polsce, BPH PBK SA oferuje w standardzie 32 bitową wersję systemu MultiCash PRO. Wersja MultiCash PRO, która znajduje się w ofercie DBE, będąca modułową platformą bankowości transakcyjnej, wyróżnia się:
– modułem Cashmangement Plus (oferowanym w standardzie), umożliwiającym badanie i planowanie płynności finansowej firmy, automatyczną optymalizację środków na kontach w celu otrzymania jak najlepszego wyniku odsetkowego, analizy odsetkowe, graficzną prezentację danych,
– wysokim stopniem integracji z systemami finansowo-księgowymi i płacowymi,
– możliwością połączenia przez Internet,
– kartami chipowymi, na których przechowywany jest podpis elektroniczny,
– możliwością stosowania podpisu rozproszonego (w przypadku osób akceptujących zlecenia znajdujących się poza siedzibą firmy),
– podwyższonym stopniem bezpieczeństwa (pliki BPD, kodowanie 3 DES, protokół komunikacyjny MCFT, w przypadku połączenia przez Internet dodatkowe, rejestr wszystkich działań użytkownika w systemie – logi systemowe).
– łatwym i przyjaznym interfejsem użytkownika.
System MultiCash umożliwia skuteczne zarządzanie środkami finansowymi na rachunkach prowadzonych w BPH PBK SA w najdogodniejszym dla użytkownika czasie 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Drugim z systemów bankowości elektronicznej dla Klientów Korporacyjnych i międzynarodowych, oferowanych przez BPH PBK SA, jest system VideoTEL Corporate Banking 5.0.
Obok tradycyjnych funkcji systemów bankowości elektronicznej system ten charakteryzuje się:
– wyjątkową łatwością użycia,
– możliwością otrzymywania bieżących informacji o stanie rachunków prowadzonych w BPH PBK SA w czasie rzeczywistym,
– pocztą elektroniczną, za pomocą której możliwe jest składanie dyspozycji utworzenia lokat i zleceń niestandardowych,
– bezpieczeństwem (każdy z użytkowników posiada swój login i hasło, zlecenia przesyłane do banku zabezpieczone są podpisem elektronicznym kodowane algorytmem DES).
MultiCash PRO, jak potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych w listopadzie przez TNS OBOP, został wysoko oceniony przez użytkowników – otrzymał 7,54 pkt na 10 pkt (gdzie 10 jest oceną najwyższą). Respondenci najwyżej ocenili bezpieczeństwo systemu MultiCash przyznając średnio ocenę 8,54 punktu. W zakresie przyjazności dla użytkownika średnia ocena kształtowała się na poziomie 8,01 punktu. Badani, wymieniając zalety systemu MultiCash PRO na pierwszym miejscu podawali: zapewnienie szybkości realizacji transakcji (58% respondentów), wygodę (33% respondentów) oraz ciągły dostęp do informacji na rachunku (27% respondentów).
Dbając o kontakt z klientem, Departament Bankowości Elektronicznej BPH PBK SA rozpoczął w czerwcu 2002 wydawanie biuletynu „Trans – Banking News”, który poświęcony jest zagadnieniom związanym z systemem MultiCash PRO. Chcąc na bieżąco znać zdanie klientów, Bank regularnie przeprowadza badanie rynku.
Departament Bankowości Elektronicznej BPH PBK SA oferuje profesjonalne wsparcie techniczne dla użytkowników obydwu systemów. Specjaliści z DBE zapewniają szkolenia z zakresu obsługi systemów dla klientów, a także w przypadku konieczności serwis oprogramowania. Pomocy i konsultacji wszystkim klientom korzystającym z produktów oferowanych przez DBE udzielają wysoko wykwalifikowani specjaliści. Jakość obsługi Klientów Korporacyjnych DBE oceniana jest bardzo wysoko