PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAustrian Airlines w obliczu kryzysu w południowo-wschodniej Azji

Austrian Airlines w obliczu kryzysu w południowo-wschodniej Azji

Marketing i PR 05.01.2005 (18:14)

Od momentu trzęsienia ziemi oraz powodzi, które miały miejsce 26 grudnia 2004 r., do północy 29 grudnia 2004 r., Grupa Austrian zorganizowała dziewięć lotów do oraz z kryzysowego regionu Południowo-Wschodniej Azji. Zostały zorganizowane loty w obie strony do następujących miejsc: dwa do Kolombo/Male, jeden na wyspę Phuket, trzy loty do Bangkoku, oraz dwa loty do Kuala Lumpur i jeden do Singapuru.

”Nasza gęsta sieć połączeń do Południowej Azji umożliwiła szybkie przetransportowanie do Europy dotychczas ponad 1000 pasażerów. Przy współpracy z komitetem operacyjnym Austriackiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, został rozszerzony most powietrzny z Azji o specjalny, bezpośredni lot z Wiednia do Kolombo” – komentuje austriacką interwencję w rejonie kryzysu, Vagn Soerensen, dyrektor zarządzający w Grupie Austrian. „Żywimy wielkie obawy o losy ludzi, także naszych pasażerów i robimy wszystko, aby mogli wrócić do swoich krajów tak szybko jak tylko będzie to możliwe. Interwencję w regionie kryzysowym wspierają także nasze ochotnicze załogi kryzysowe” – dodaje Soerensen.

Program specjalnych lotów z Kolombo, zorganizowany we współpracy z austriackim Ministerstwem Spraw Zagranicznych rozpoczęty

Specjalny samolot Austrian Airlines do Kolombo z Wiednia odleciał na Sri Lankę o godzinie 8.17 rano. Powiększona załoga samolotu Airbus A340-300, dysponuje 291 miejscami dla pasażerów. Lot przybył do Kolombo o 10.30 czasu lokalnego. Wylot z Kolombo planowany był na 30 grudnia 2004 r. 30 minut po północy. Pasażerowie wraz z załogą powrócili do Wiednia o 5 rano czasu lokalnego.

Na pokładzie samolotu znajdował się lekarz i sześciu sanitariuszy Czerwonego Krzyża. W składzie załogi byli także wolontariusze austriackiej ekipy naziemnej, którzy przygotowali samolot do załadunku, skalkulowali obciążenie samolotu oraz zajęli się odprawą pasażerów. Do załogi dołączyli także inni, którzy zgłaszali się spontanicznie aby dobrowolnie nieść pomoc potrzebującym. W sumie załoga została rozszerzona do 21 osób.

Wielu wolontariuszy wspiera pasażerów w momencie ich przybycia do Wiednia

Każdy lot z Kolombo, Malé, Phuketu oraz Bangkoku, tuż po przybyciu do Wiednia mógł liczyć na wsparcie ze strony austriackiego komitetu operacyjnego, zorganizowanego przy współpracy z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Wiedniu – w tym również ze strony oficerów wyspecjalizowanych w medycynie i psychologii. Grupa Austrian bardzo ceni sobie dotychczasową współpracę z tymi organizacjami, w szczególności z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Wiedniu. Komitet operacyjny Austrian Airlines składał się z 50 specjalnie wyszkolonych wolontariuszy, obsługujących każdy lot. Przybywający pasażerowie uzyskali wszelką pomoc medyczną. Mogli skorzystać ze wsparcia psychologa. Zespół był także przygotowany na wypadek pomocy w przypadku zagubienia rzeczy osobistych. Poszkodowani mieli możliwość uzyskania dokumentów umożliwiających im wyjazd z rejonów zagrożonych.

Pierwsza pomoc udzielana przez lekarzy już na pokładzie samolotu

Podczas lotów z oraz do Kolombo, Malé, Phuket oraz Bangkok, na pokładach samolotów znajdowali się lekarze z Czerwonego Krzyża oraz z ramienia firm ubezpieczeniowych, którzy nieśli pasażerom wsparcie medyczne już podczas lotu do krajów ojczystych.

Zwiększenie ilości osób Austriackiej Ekipy Naziemnej

Skład austriackiej ekipy naziemnej oraz powietrznej został powiększony na trzech kierunkach. W skład powiększonych zespołów weszła część austriacka oraz załogi lokalnych partnerów Grupy Austrian. W ramach wsparcia już 27 grudnia zarząd Grupy Austrian w Bangkoku wysłał dwóch dodatkowych pracowników na Phuket i kolejnych trzech specjalistów z Wiednia.

Zwiększona ilość połączeń Grupy Austrian z regionu kryzysowego

29 grudnia 2004 r. trzy samoloty Grupy Austrian opuściły Wiedeń i udały się do południowo – wchodniej Azji – jeden z nich poleciał do Bangkoku, drugi do Singapuru, kolejny w kierunku Kuala Lumpur. 30 grudnia 2004 r., Grupa Austrian uruchomiła loty do Kolombo, Male, Bangkoku i Kuala Lumpur, zaś 31 grudnia wystartowały kolejne samoloty w kierunku Kuala Lumpur, Singapuru i Bangkoku. Pasażerowie z Phuket są transportowani przy pomocy austriackich linii lotniczych przez Bangkok do Wiednia. Kolejne planowane loty odbyły się w niedzielę 2 stycznia 2005 r. – bezpośrednie loty z Phuket przez Zurich do Wiednia. We wtorek 4 stycznia 2005 r. wystartują samoloty bezpośrednio do Wiednia.

2005-01-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców