Teraz klienci muszą się liczyć z podwyżkami. Żeby nieco zamortyzować ich skalę, firmy starają się uzyskiwać lepsze ceny sprzedaży. Jednym ze sposobów jest zaoferowanie aut klientom indywidualnym. Tak ostatnio zrobiło ALD Automotive, które zdecydowało się na udostępnienie swojej oferty na najpopularniejszych portalach motoryzacyjnych. Do tej pory był to rzadko wykorzystywany sposób sprzedaży, bo firmy wolały sprzedać hurtowo kilkaset pojazdów pośrednikom, niż zajmować się sprzedażą pojedynczych sztuk.
– Każdy pośrednik – dealer czy komis – bazuje na ok. 10–15 proc. marży. Przy sprzedaży bezpośrednio do użytkownika końcowego marża pośrednika może być w części oddana klientowi, czyniąc naszą ofertę konkurencyjną w stosunku do rynku, a w części zwiększyć zyskowność firmy – mówi Andrzej Sobczak, dyrektor operacyjny ALD Automotive.
Podobny model wykorzystuje Masterlease, który ma oferty sprzedaży na swojej stronie, która jest połączona linkami z portalami motoryzacyjnymi.
– Na stronie prezentowane są wszystkie pojazdy skierowane do sprzedaży w cenach dla rynku detalicznego. Odbiorcy hurtowi korzystają z informacji prezentowanych na stronie, budują pakiety interesujących ich pojazdów, a nabywają je po bezpośrednich negocjacjach – mówi Jurand Filipczyk, dyrektor zarządzający Masterlease Polska.
Tą drogą można kupić auto o kilka procent taniej, niż wynoszą oferty rynkowe. Tego typu auta mają zwykle przejechane 100–150 tys. km. Co ciekawe, z danych niektórych firm wynika, że auta sprzedawane w tym roku mają przeciętnie kilkanaście tysięcy kilometrów przebiegu mniej niż te z 2007 roku. Plusem jest ich regularny serwis i przegląd przed sprzedażą.
– Dodatkowo do pojazdów dołączany jest często drugi komplet opon – mówi Jurand Filipczyk.
Jakie auta są najbardziej narażone na spadki wartości ? Czy – w tej chwili – trzyletni samochód wyższej klasy można kupić nawet za połowę ceny nowego auta ?
Więcej: Gazeta Prawna 29.12.2008 (252) – forsal.pl – str.A2
Marcin Jaworski
Tagi: leasing
Sprawdź także:
09.01.2025 (21:15)
– informacja prasowa
Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) zmienia sposób robienia zakupów
Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) zmienia sposób robienia zakupów – aż 71% konsumentów i konsumentek …
09.01.2025 (21:08)
– informacja prasowa
Klarna „Zapłać w 3 ratach” dostępna dla klientów Zalando w Polsce i za granicą
Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji, zacieśnia współpracę z …
09.01.2025 (21:05)
– informacja prasowa
zondacrypto Głównym Partnerem AS Monaco Basket w koszykarskiej Eurolidze
zondacrypto ogłasza nową koszykarską współpracę jako Główny Partner AS Monaco Basket w rozgrywkach Euroligi. …
09.01.2025 (21:02)
– informacja prasowa
mBank przygotował klientom finansowe podsumowanie roku
mBank przygotował dla użytkowników swojej aplikacji mobilnej finansowe podsumowanie roku. Klienci dowiedzą się z …
08.01.2025 (22:04)
– informacja prasowa
Comarch z kampanią o sztucznej inteligencji
Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał sztucznej inteligencji, ale wielu z nich nadal nie wie, jak skutecznie …
08.01.2025 (22:02)
– informacja prasowa
EFL z międzynarodowym certyfikatem zarządzania bezpieczeństwem informacji
Europejski Fundusz Leasingowy otrzymał międzynarodowy certyfikat ISO 27001:2022, jedno z najbardziej …