Równo rok temu Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wprowadziła na rynek pierwszą w Polsce, bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. Jest to jedna z inicjatyw strategicznych Grupy, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease.
W ciągu roku klienci wybrali 2 tys. samochodów, większość w leasingu i wynajmie długoterminowym. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego. Platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego, a także wsparciem dystrybucji produktów ubezpieczeniowych, które są ważnym elementem strategii Grupy.
– Pierwszy rok działania platformy Automarket.pl potwierdza, że projekt spełnia założenia naszej strategii i chcemy go dalej rozwijać. Stajemy się platformą bankową – pomagamy klientom łatwo i bezpiecznie załatwiać codzienne sprawy bez wychodzenia z domu. Na platformie Automarket.pl dajemy klientom dostęp zarówno do dobrej jakości pojazdów, jak i ich finansowania, a cały proces wyboru i zakupu samochodu przenieśliśmy do świata cyfrowego – mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu
Platforma sukcesywnie rozwija swoją obecność w kanałach zdalnych banku, w aplikacji mobilnej IKO i serwisie iPKO, m.in. poprzez podpowiadanie użytkownikom pasujących do ich oczekiwań ofert pojazdów. W efekcie tych działań, aż połowa klientów wybierających finansowanie na Automarket.pl to jednocześnie klienci PKO Banku Polskiego.
Wyniki w pierwszym roku działalności Automarket.pl pokazują, że Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań finansowania pojazdów. Choć wynajem długoterminowy, zwłaszcza wśród konsumentów, jest wciąż nowością, to już 40% klientów Automarket.pl korzysta właśnie z tej usługi. Co ważne, ponad połowa z nich swój samochód zamówiła w pełni online. 66% wybrało dostawę samochodu pod wskazany adres i wykorzystało wygodę, jaką dają zakupy zdalne. Wynajem cieszy się niemal równą popularnością wśród przedsiębiorców (45% klientów), jak i konsumentów (55% klientów).
Rynek dealerów szybko zauważył potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów.
– Zgodnie z założeniami, platforma stała się dobrym polem do uzupełnienia naszej współpracy z dealerami. Startowaliśmy z 800 samochodami, w ciągu roku średnia liczba aut dostępnych na platformie została podwojona i utrzymuje się na stabilnym poziomie – pomimo powszechnych problemów z dostępnością nowych modeli na rynku. Zwiększeniu ulega również liczba umów z dealerami, którzy dołączają do projektu i umieszczają swoje samochody na platformie – podpisaliśmy 34 umowy, pozyskując 80 punktów sprzedaży dealerskiej w 60 lokalizacjach. Podaż aut wzrosła przede wszystkim w ofercie aut nowych, dostępnych od ręki, z atrakcyjnym finansowaniem – powiedział Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing
Celem Automarket.pl jest zaproponowanie klientom nowego doświadczenia podczas poszukiwania i użytkowania samochodu. Klient może otrzymać wybrane auto, nowe lub używane, z gwarancją, pełnym pakietem usług, od ubezpieczenia, przez przeglądy i serwis, kończąc na dwóch kompletach opon z wymianą i ich przechowywaniem.
Źródło: PKO BP