PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyAutorski Przegląd Prasy Ciszewski Financial Communications

Autorski Przegląd Prasy Ciszewski Financial Communications

Przegląd prasy 26.10.2009 (11:34) artykuł nadesłany

23.10.2009 TP SA porozumiała się z UKE


Najważniejszą w porozumieniu jest deklaracja Telekomunikacji Polskiej, że w ciągu trzech lat zainwestuje w budowę 500 tys. nowych łączy szerokopasmowych i modernizację 700 tys. linii. Jak wynegocjowała Anna Steżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, milion z tych połączeń musi mieć przepustowość przynajmniej 6 Mb/s. Ponadto były krajowy monopolista zobowiązał się do zaprzestania dyskryminacji konkurentów z branży. Chodzi o to, że Telekomunikacja ma obowiązek odpłatnie udostępniać swoje łącza innym graczom. Na przestrzeni lat współpraca ta nie zawsze układała się tak jak powinna. Zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji, reprezentującej kilkudziesięciu konkurentów TP, największy operator często nie udostępniał innym takich samych informacji o klientach, jakie ma jego własna część detaliczna. Efektem takiego działania były duże utrudnienia dla alternatywnych operatorów. Oprócz tego TP SA zadeklarowała podpisanie umów z konkurentami zgodnie z warunkami narzuconymi przez regulatora (UKE).

 

Na zawartej wczoraj umowie Telekomunikacja Polska zyska zawieszenie decyzji podjętej w grudniu ubiegłego roku decyzji o dążeniu do podziału operatora na część hurtową i detaliczną. A także zamrożenie do 2012 roku stawek hurtowych za udostępnianie konkurentom łącza. To wiele – szczególnie podziału, TP dotychczas bała się jak ognia – pisze Konrad Niklewicz w piątkowym wydaniu Gazety Wyborczej.

 

22.10.09 BRE wygrywa z nabitymi – na razie tylko w sądzie


Czwartkowe media, m.in. Gazeta.biz, donoszą o kolejnej odsłonie porachunków pomiędzy mstop.pl i nabiciwmbank.pl a mBankiem. Tym razem nie była to jednak ani kolejna propozycja BRE ani kolejna pomysłowa akcja zbuntowanych Klientów. Nową wiadomością była decyzja SOKiK, które uznał, że zapisy w umowach „starego portfela” Klientów mówiące o tym, że oprocentowanie jest ustalane decyzją Zarządu były zgodne z prawem.

 

Czy to koniec trwającej już ponad 9 miesięcy odysei? Tylko pozornie. Praktycznie problem skończy się dopiero wtedy, gdy mBank dogada się z każdą z osób tworzących mstop.pl. Ważne jest to, że ludzie w BRE są tego świadomi – świadczą o tym m.in. słowa oświadczenia prasowego BRE, cytowane na blogu Macieja Samcika:

 

„Dzisiejsza decyzja sądu potwierdza to, że zapis w umowach regulujący wysokość oprocentowania kredytu jest dostatecznie precyzyjny. Niezależnie jednak od tego, to nie jest dzień triumfu dla banku. Ponieważ różnica zdań pomiędzy nami a naszymi klientami pozostaje, a rozwiązać możemy go i chcemy jedynie poprzez dialog. Ten prowadzony indywidualnie z każdym klientem, nie zaś na sali sądowej.”

 

Myślę, że z takim podejściem BRE jest na dobrej drodze do rozwiązania problemu.

 

20.10.2009 Od przybytku głowa nie boli


Październik to gorący okres publikacji kwartalnych raportów i analiz z rynku nieruchomości – wśród ich autorów dominują firmy doradcze, pośrednicy nieruchomości i brokerzy kredytowi.

 

Podobnie jak 3-4 lata temu ludzie uczyli się czym się różni rynek pierwotny od wtórnego, tak teraz zaczynają brać pod uwagę zróżnicowanie źródeł wiedzy i metodologii. Przykłady różnych podejść do liczenia wskaźników cenowych przytacza Marek Wielgo w serwisie Wyborcza.biz.

 

W tym samym artykule, ale również w innych mediach (np. w Pulsie Biznesu) pojawiają się też prognozy dla rynku nieruchomości. Przy okazji na łamy mediów wraca dyskusja o rzetelności i wiarygodności analiz.

 

Zróżnicowanie prognoz frustruje czytelników i inspiruje ich do głośnego wyrażania wątpliwości na temat ukrytych intencji autorów. Nawet jeśli część analityków ma coś na sumieniu, różnorodność opinii i prognoz zmniejsza się zagrożenie, że ludzie bez zastanowienia podążą za rekomendacjami ekspertów. Teraz każdy musi się zastanowić, choćby po to, aby zdecydować, któremu z analityków zaufać.

 

Naprawdę ciekawa dyskusja na temat jakości analiz i zaufania do analityków toczy się w Internecie pod wpisem na blogu Wszystko o nieruchomościach.

 

19.10.2009 Google mówi: wizerunek w sieci to podstawa


W dzisiejszym Pulsie Biznesu ukazał się artykuł „Google mówi: bez strony w sieci nie zaistniejecie”. Zgodnie ze statystykami podanym przez szefa Google na rynki wschodzące – Mohhamada Gawdata, aż połowa polskich firm nie ma żadnego serwisu www. Gawdat podkreśla, że inne państwa naszego regionu, np. Czechy, wypadają pod tym względem dużo lepiej, niż Polska. Niestety świadomość roli Internetu w biznesie jest w Polsce nadal stosunkowo nie wielka. Połowa firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie ma w sieci nawet wizytówki, nie wspominając już o działaniach social media czy kampaniach AdWords.

 

Zgodnie ze statystykami Gemiusa, 18 milionów Polaków ma stały dostęp do Internetu. Firma, która nie ujawnia się w sieci, jako sprzedawca danego towaru, z góry rezygnuje z tej części potencjalnych klientów.

ciszewski 2009-10-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ciszewski

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców