Klienci mogą już potwierdzać w placówkach wybrane dyspozycje kodem SMS wysłanym na ich numer telefonu. W ten sposób autoryzują transakcje dotyczące zleceń płatniczych, lokat, pożyczki gotówkowej czy karty kredytowej. Taka forma autoryzacji dostępna jest we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego w Warszawie i jej okolicach oraz wybranych oddziałach w Krakowie, Poznaniu, Toruniu.
Nowa metoda autoryzacji umożliwia akceptację transakcji za pomocą kodu przekazanego SMS-em na numer telefonu klienta, dzięki temu nie musi zatwierdzać jej już swoim podpisem. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zostanie wprowadzona we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego.
Autoryzacja SMS jest szybka i wygodna – w trakcie realizacji transakcji w oddziale klient otrzyma SMS z danymi dyspozycji. Aby została zrealizowana, doradca poprosi o jej zaakceptowanie i zatwierdzenie poprzez podanie kodu. Jest to równoznaczne z jej autoryzacją przez klienta. W ten sposób klient potwierdzi dyspozycje dotyczące:
Zleceń płatniczych
- wpłata gotówkowa
- wypłata gotówkowa
- polecenie przelewu
- zlecenie stałe
Lokat
- wypłata częściowa i całkowita
- dopłata
Pożyczki gotówkowej
- zmiana rachunku do spłaty
- zmiana daty płatności raty
- wcześniejsza częściowa/całkowita spłata
Spłaty zadłużenia karty kredytowej
„Wdrożyliśmy system, który obsługuje potwierdzenia milionów transakcji bez użycia kartki i długopisu. To kolejny krok w realizacji strategii banku w kierunku digitalizacji procesów, bezpieczeństwa operacji. Po trwającym od czerwca pilotażu wiemy już, że klienci bardzo chętnie korzystają z tej formy autoryzacji. W najlepszych oddziałach 50 proc. dyspozycji autoryzowanych jest przez SMS” – mówi Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Klienci, którzy testowali usługę podczas pilotażu, pozytywnie przyjęli nowe rozwiązanie wskazując, że jest zdecydowanie wygodniejsze i znaczenie skraca czas obsługi przez doradcę.