Aviva, druga co do wielkości w Europie firma oferująca ubezpieczenia na życie i zdrowotne, posiadająca ponad 20 milionów klientów w 10 krajach Europy, wybrała Platformę Aktywnej Korporacyjnej Hurtowni Danych Teradata (NYSE:TDC) oraz świadczone przez nią profesjonalne usługi konsultingowe.
Hurtownia danych stanowić będzie korporacyjny fundament dla prowadzonych przez Aviva działań w sferze marketingu i sprzedaży na rynku europejskim. Paneuropejska platforma zapewni solidne i szybkie określanie klientów docelowych, segmentację, sprawozdawczość zarządczą wspierając rozwój firmy.
– Wykorzystując jako fundament korporacyjną technologię firmy Teradata, budujemy efektywne, bardziej innowacyjne i sprawniejsze przedsiębiorstwo – powiedział Piotr Kucharski, dyrektor IT w Aviva Polska. – Biorąc pod uwagę doświadczenia z dotychczasowej współpracy z firmą Teradata, uważamy, że oferowana technologia oraz profesjonalna obsługa konsultingowa pomoże Avivie w szybkim uzyskaniu konkretnych efektów działalności, co pomoże w osiągnięciu celów biznesowych, a co za tym idzie, rentowności.
Wraz z rozwojem działalności firmy Aviva w Europie, poszerzała się także wspierająca ją infrastruktura. Rozmieszczona w wielu krajach i pochodząca od różnych dostawców infrastruktura uległa fragmentacji, a dane biznesowe i finansowe były zmagazynowane w odrębnych strukturach. Wynikiem tego były niepełne i nieaktualne informacje.
– Integracja danych w centralnej platformie paneuropejskiej pozwoli uzyskać Avivie lepszy wgląd w konkretne zachowania klienta oraz wzajemne oddziaływanie w ramach całej spółki – stwierdził Hermann Wimmer, prezes Regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Teradata Corporation. – Ponadto, stworzy to możliwość optymalizacji przychodów, rentowności oraz obsługi klienta, dzięki dzieleniu się przez poszczególne kraje wiedzą, na przykład na temat metod handlowych, czy wymianie pomysłów.
Dostęp do aktualnych, przydatnych informacji i analiz, niezbędnych do skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem jest szczególnie istotny, ponieważ klienci firmy Aviva obsługiwani są za pośrednictwem zróżnicowanego zestawu kanałów dystrybucji, obejmującego banki, brokerów, agentów, personel sprzedaży bezpośredniej, telefon oraz internet. Korporacyjna hurtownia danych firmy Teradata umożliwi Avivie dostarczenie aktualnych i kompletnych informacji i analiz tysiącom użytkowników biznesowych w europejskim obszarze działalności firmy. Tego rodzaju dane pozwolą firmie Aviva wypracować nowe spojrzenie na sposób, w jaki może ona spełnić różne preferencje klientów oraz reagować na rozwój wydarzeń na rynku.
Źródło: Aviva