Klienci nie mogą się zalogować do systemów bankowości elektronicznej PKO BP. Próby wejścia do IKO i iPKO kończą się błędem.
Aktualizacja, godz. 17.25. Bank poinformował redakcję, że działanie systemów bankowości elektronicznej zostało przywrócone.
Podczas próby logowania do systemu bankowości internetowej wyświetla się błąd. „Wynik realizowanej operacji nie jest znany. W przypadku zlecenia przelewu sprawdź w transakcjach oczekujących oraz na historii rachunku, czy operacja została zrealizowana” – informuje system podczas próby logowania. Także aplikacja mobilna banku wyświetla komunikat błędu: „Coś poszło nie tak. Nie możesz zrealizować tej operacji”.
Infolinia PKO BP potwierdza awarię. „Informujemy, że obecnie występują utrudnienia w korzystaniu z serwisu internetowego iPKO, w dokonywaniu dyspozycji kartami PKO Banku Polskiego oraz korzystaniu z aplikacji IKO. Nie jest możliwe składanie dyspozycji za pośrednictwem konsultanta oraz obsługa klientów w oddziałach i agencjach PKO Banku Polskiego. Pracujemy nad przywróceniem pełnej funkcjonalności.”
Obecnie biuro prasowe informuje, że nie występują już problemy z kartami i przywrócono obsługę w placówkach.
KOMENTARZ PKO BANKU POLSKIEGO, 26 października 2018, godz. 19.43
Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane.
Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.
Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy.
