W pierwszym półroczu br. AXA DIRECT odnotowała 3% wzrostu przypisu składki brutto oraz 4% wzrostu sprzedaży polis w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Spółka osiągnęła przypis składki brutto w wysokości 151 mln zł. Zysk netto wyniósł 6,2 mln zł.
„W pierwszej połowie 2014 r. rynek ubezpieczeń komunikacyjnych nadal wykazywał tzw. negatywną dynamikę przyrostu. Tendencja ta utrzymuje się nieprzerwanie od IV kwartału 2012 r. Nic nie wskazuje na to, by trend ten miał ulec zmianie. W obecnej sytuacji strategia AXA DIRECT skupia się na rozwoju sprzedaży przy wykorzystaniu kilku kanałów dystrybucji, takich jak: call centre, internet, wybrane sieci multiagencyjne oraz porównywarki ubezpieczeń. Spółka dąży do zachowania rentowności biznesu i wypracowania zysku, co zostało osiągnięte w pierwszym półroczu. Stanowi to potwierdzenie systematyczności działań, które dają efekt w postaci dobrych wyników od przeszło trzech lat (zgodnie z danymi PZR)” – komentuje Ryszard Bociong, Dyrektor Generalny AXA DIRECT.
„Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju rozmaitych aplikacji IT, których podstawowymi celami są: uproszczenie procesu sprzedaży polis, poprawy procesu obsługi klientów oraz partnerów zewnętrznych. Warto przypomnieć, że jesteśmy pierwszą firmą z sektora ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce, która wdrożyła system szkodowy firmy Guidewire. Już w I półroczu 2014 r. przyniosło to znakomity efekt w procesie likwidacji szkód i wpłynęło na skrócenie średniego czasu ich likwidacji. AXA DIRECT jest zwolennikiem wdrożenia rynkowego systemu tzw. bezpośredniej likwidacji szkód, ale tylko rozwiązanie powszechne, akceptowalne dla wszystkich uczestników rynku, odniesie zamierzone skutki w stosunku do naszych klientówpodkreśla Ryszard Bociong.”