W tegorocznym rankingu Best Global Brand, po raz piąty z rzędu AXA została wybrana najlepszą marką ubezpieczeniową na świecie. Zestawienie organizowane przez Interbrand – wiodącą firmę konsultingową zajmującą się badaniami wartości marek, sklasyfikowało AXA na pozycji 59 spośród 100 najlepszych globalnych marek, z wartością 7,096 miliarda dolarów (co stanowi 5% wzrost w stosunku do roku 2012).
Pierwsza pozycja w rankingu, wśród globalnych ubezpieczycieli jest potwierdzeniem przyjętej przez AXA strategii i siły naszego biznesu. Jest to również bardzo ważna wartość dla całej Grupy, która potwierdza, że udało nam się wyróżnić na tle konkurencji i osiągnąć tym samym sukces. Kryteria jakie były brane pod uwagę przy ocenie w rankingu Best Global Brand to, m.in. siła marki, jej kondycja finansowa i rola jaką odgrywa przy decyzjach zakupowych – komentuje Ryszard Bociong, dyrektor generalny.
Według przedstawicieli firmy Interbrand, aż 75 procent pracowników AXA jest ściśle zaangażowanych w budowanie silnego i stabilnego wizerunku marki. Przekłada się to na postrzeganie firmy i jej sukces w biznesie, potwierdzony 4 procentowym wzrostem sprzedaży wśród wszystkich oddziałów Grupy. Równie ważnymi działaniami, z punktu widzenia firmy, jest promowanie i wspieranie między swoimi pracownikami dobrych praktyk biznesowych. Sprawia to, że Grupa AXA, stanowi doskonały przykład na markę odpowiedzialną społecznie na zróżnicowanych obszarach działalności biznesowej.
Do tegorocznego zestawienia 100 najbardziej wartościowych globalnych marek, zakwalifikowały się tylko dwie firmy z sektora ubezpieczeniowego. Drugą z nich jest Allianz, który sklasyfikowany został na pozycji 63 w rankingu.
AXA DIRECT
