AXA chce być znana z szybkiej i uczciwej likwidacji szkód. 1 sierpnia ruszyła z kampanią reklamową ubezpieczeń komunikacyjnych. Kampania ma kilka odsłon i potrwa do końca roku. Jednocześnie ubezpieczyciel wchodzi w kolejny etap zmian, których efektem jest coraz lepsza obsługa przy likwidacji szkód.
Agnieszka Dąbrowska, dyrektor Obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w AXA Ubezpieczenia wyjaśnia – Bez względu na to czy polisa została zakupiona w internecie, czy u agenta, przy szkodzie liczy się sprawna obsługa i szybka wypłata odszkodowania. Dlatego w pierwszej odsłonie kampanii reklamowej podkreślamy możliwość skorzystania z oględzin pojazdu po stłuczce przy użyciu specjalnej aplikacji na smartfon lub tablet. Nasz pracownik instruuje klienta w czasie rzeczywistym, w jaki sposób powinien pokazać uszkodzenia. Skracamy w ten sposób czas i ograniczamy koszty likwidacji.
W uproszczonej ścieżce, gdzie może się przydać aplikacja, AXA likwiduje obecnie co trzecią szkodę.
Grzegorz Anczewski, dyrektor Obszaru likwidacji szkód w AXA Ubezpieczenia podkreśla, że AXA od ponad roku zmienia podejście i sposób mierzenia relacji ubezpieczyciela z poszkodowanymi. I dodaje – Jesteśmy z poszkodowanymi w stałym kontakcie. Każdy ma swojego opiekuna, co oznacza, że jedna osoba obsługuje klienta w całym procesie likwidacji szkody i na bieżąco informuje o statusie. Raz w tygodniu osobiście rozmawiam z klientami, a menedżerowie zespołów jeszcze częściej. Co miesiąc uzyskujemy bieżący wskaźnik zadowolenia klientów. Przykładamy go do statystyk skarg. W ten sposób mierzymy, na ile klienci uważają, że likwidacja szkód w AXA jest uczciwa.
W całym 2016 udział skarg, które wpłynęły do AXA, w liczbie wypłaconych świadczeń wyniósł 14,6%, przy czym poprawa nastąpiła już w ciągu roku 2016 – wskaźnik ten wyniósł 15,4% w pierwszej połowie zeszłego roku i 13,8% w drugiej. W ostatnich dwóch miesiącach 2017 roku udział zmniejszył się do 13%.
Kampanię reklamową po raz pierwszy w całości przygotowała lokalnie agencja Saatchi & Saatchi IS. Za produkcję spotów odpowiedzialny był dom produkcyjny Papaya Films, za postprodukcję Badi Badi, spoty reżyserował natomiast Michał Bulik.
Planowaniem i zakupem mediów zajmują się domy mediowe Arena Media i Value Media (Group One). Reklamy będą emitowane w telewizji i VOD.
Źródło: AXA