PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBadanie: rośnie rola banków w walce z cyberzagrożeniami

Volkswagen Bank Oddział Polska

Badanie: rośnie rola banków w walce z cyberzagrożeniami

Informacje 18.11.2021 (07:41) informacja prasowa
Bezpieczeństwo Volkswagen Bank Oddział PolskaVW Bank direct

Rośnie liczba cyberataków na firmy, ale także poziom wiedzy przedsiębiorców w zakresie cyberbezpieczeństwa. Z przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Banku badania wynika, że zdecydowana większość ankietowanych podmiotów gospodarczych uważa, że jest dobrze zabezpieczona przed zagrożeniami. Jednocześnie firmy deklarują, że chcą się doskonalić w tym zakresie. Z sondażu przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września br. przez IPSOS wynika także, że w okresie pandemii COVID-19 znacznie wzrosła rola banków, jako edukatora w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Liczba transakcji zawieranych bezgotówkowo wzrasta z roku na rok. Pandemia, zamykając nas w domach, znacznie przyspieszyła ten trend. Sytuację wykorzystują przestępcy, którzy podążają w ślad za tym, gdzie przenosi się pieniądz. Są przy tym coraz bardziej groźni i skuteczni. – W sytuacji, gdy coraz mniej zakupów dokonywanych jest za pomocą gotówki, rośnie odpowiedzialność banków, przez które te płatności przechodzą. Zdajemy sobie sprawę z zadania, jakie na nas ciąży i stale pracujemy nad zapewnieniem klientom maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, ale i jak najszerszego dostępu do informacji w zakresie cyberbezpieczeństwa – mówi Ronald Kulikowski, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo na celowniku firm

Wyniki badań IPSOS wskazują, że firmy doskonale zdają sobie sprawę z zagrożeń atakami hakerskimi. Jedynie 5% pytanych o ocenę swojego poziomu bezpieczeństwa informatycznego odpowiedziało, że „nie są zabezpieczeni oraz nie przywiązują do tego dużej wagi”. Zdecydowana większość, aż 73% uważa, że jest zabezpieczona, ale planuje się w tej kwestii doskonalić. Jedynie 6% oceniło, że jest gotowe na każde zagrożenie. – Interesująco wygląda zestawienie wyników tegorocznych badań z tymi, które przeprowadziliśmy przed dwoma laty. Widać wyraźnie, że pandemia spowodowała zarówno wzrost świadomości cyber zagrożeń, ale także utratę pewności firm, że problem ich nie dotyczy – mówi Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Bank.

Firmy różnie radzą sobie z poszczególnymi rodzajami zagrożeń. 64% deklaruje, że rozpoznaje fałszywe wiadomości e-mail i właściwie reaguje na phishing. 53% uznało, że wie jak postępować w sytuacji włamania na konto bankowe lub pocztowe, zaś 49% uważa, że potrafi rozpoznać manipulację w celu wyłudzenia danych. – Okazuje się, że przedsiębiorcy stosunkowo najgorzej radzą sobie w obszarze cyberbezpieczeństwa przy pracy zdalnej, która jest wyzwaniem. Wynika to z faktu, że jest to problem stosunkowo nowy i nie w pełni rozpoznany jeszcze przez firmy. Jedynie 44% ankietowanych firm uważa, że posiada wystarczającą wiedzę na ten temat – wskazuje Daria Pawęda.

Banki, jako wiarygodne źródło informacji o zagrożeniach w sieci

W badaniu zapytano także o to, skąd firmy czerpią wiedzę na temat bezpieczeństwa w sieci. 72% wskazało na Internet, zaś 10% na zatrudnionego w niej informatyka. 9% szuka informacji w prasie specjalistycznej, natomiast kolejne 6% w radiu, prasie oraz telewizji. – Strony internetowe, fora, ale też specjalistyczne portale są pierwszym wyborem w zdobywaniu wiedzy już w niemal każdej dziedzinie naszego życia. Nie inaczej jest w kwestii cyberbezpieczeństwa. Warto jednak zwrócić uwagę na drugie pod względem liczby wskazań źródło (17%), a jest nim „mój bank” – podkreśla Daria Pawęda. – Gdy porównamy to z wynikami badań sprzed dwóch lat, widać, że w efekcie pandemii wzrosło zaufanie do instytucji finansowych. Jest to dobry trend, bo banki mają większą wiedzę o tym, jak bezpieczne z nich korzystać – dodaje Daria Pawęda.

W badaniu przeprowadzonym w 2019 r. na „mój bank”, jako źródło wiedzy o cyberbezpieczeństwie, wskazało zaledwie 2% respondentów. Wzrost zaufania do banków, jako rzetelnego źródła informacji nie jest zaskoczeniem, gdy przyjrzymy się odpowiedziom na pytanie: „Czy banki dobrze informują o zagrożeniach?” Aż 59% firm jest zdania, że robią to dobrze. Niezadowolenie wyraża jedynie co dziesiąty ankietowany (12%).

Cyberbezpieczeństwo po pandemii

W badaniu zapytano także o to, jak pandemia wpłynęła na poziom bezpieczeństwa informatycznego. 28% jest zdania, że „cyberbezpieczeństwo w mojej firmie jest obecnie jeszcze ważniejszym zagadnieniem, niż przed wybuchem pandemii”. Z kolei 24% przyznało, że „pandemia spowoduje wzrost inwestycji w cyfryzację i cyberbezpieczeństwo w mojej firmie”.

Jak często firmy są atakowane i przez kogo? Na kolejne pytanie 16% badanych odpowiedziało, że było celem ataku hakerskiego lub złośliwego oprogramowania w roku 2020. W większości firm liczba takich incydentów nie przekroczyła 10. Najczęściej były to ataki phishingowe (54%) oraz ataki hakerskie (15%). Jakie były ich skutki? Aż 74% ankietowanych nie odczuło żadnych skutków, a co dziesiąta firma (10%) wskazała
na przestój w prowadzeniu działalności gospodarczej lub przebiegu procesów w firmie. Na utratę lub uszkodzenie przetwarzanych danych wskazało 3%. Pozostałe 13% wskazało na inne odpowiedzi. – Liczby pokazują jednoznacznie, z jak poważnym zagrożeniem mamy do czynienia. Dlatego jako bank wdrażamy najnowsze systemy zabezpieczeń oraz czynnie edukujemy naszych klientów – wyjaśnia Daria Pawęda.

Badanie IPSOS zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych (CATI) na grupie 463 firm, w tym klientów Volkswagen Banku, na przełomie sierpnia i września br.

Źródło: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

2021-11-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Rynek pożyczek pozabankowych hamuje
24.03.2023 (12:23) – informacja prasowa

Rynek pożyczek pozabankowych hamuje

Początek 2023 roku przyniósł spadki sprzedaży w sektorze instytucji pożyczkowych. W styczniu wartość finansowania w …

a 0 W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”
24.03.2023 (12:21) – informacja prasowa

W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”

Credit Agricole oferuje kredyty na wymianę ogrzewania i termomodernizację domów jednorodzinnych i mieszkań, z …

a 0 Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP
24.03.2023 (12:07) – informacja prasowa

Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP

Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji …

a 0 Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową
24.03.2023 (08:20) – informacja prasowa

Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową

Rosnące koszty utrzymania sprawiają, że coraz częściej działamy na rzecz poprawy naszych domowych budżetów. …

a 0 Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk
24.03.2023 (08:18) – informacja prasowa

Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk

Compensa Życie wprowadza do sprzedaży zmodernizowany produkt grupowych ubezpieczeń na życie Compensa Bezpieczna …

a 0 Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia
24.03.2023 (08:17) – informacja prasowa

Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia

Spotkanie prawie 700 rektorów i przedstawicieli środowiska akademickiego z całego świata, odbędzie się w Walencji w …

PRNews.pl

Zobacz również

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Na koniec 2022 roku w bankowości pracowało…

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Na koniec 2022 r. liczba użytkowników określanych…

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwestionuje sposób zatrudniania osób…

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

Przedsiębiorcy posiadający konta firmowe Inteligo mają kilka…

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Na koniec 2022 roku ankietowane przez nas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców