PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBadanie Visa: pokolenie Alfa oczekuje świata pełnej wygody
Visa

Visa

Visa Inc. (NYSE: V) specjalizuje się w zakresie cyfrowych technologii i rozwiązań płatniczych. Globalna sieć VisaNet umożliwia przetwarzanie w ciągu sekundy ponad 65 tys. operacji. Firma kładzie nacisk na innowacyjność realizując wizję przyszłości bezgotówkowej – dla każdego i w każdym miejscu. Pierwszą kartę Visa w Polsce i w ogóle pierwszą kartę płatniczą w kraju wydał w 1991 roku Bank Inicjatyw Gospodarczych.

Badanie Visa: pokolenie Alfa oczekuje świata pełnej wygody

Informacje 01.12.2023 (13:47) informacja prasowa
Visa

Jak wynika z ostatniego badania Visa[1], pokolenie Alfa wyobraża sobie pracę w sposób całkowicie odmienny od tego, jak ją postrzegamy dzisiaj – 8 na 10 (81%) osób z tej grupy w Polsce chciałoby mieć firmę lub pracować na własny rachunek, a zaledwie 11% widziałoby się w roli pracownika. Ponad trzy piąte pokolenia Alfa w Polsce (65%) w zeszłym roku zarobiło pieniądze, a trzy czwarte spośród nich (76%) wykorzystało do tego celu technologie. Wśród technologii, które mogą im się przydać w przyszłej pracy, dzieci z pokolenia Alfa najchętniej wskazywały social media.

Pokolenie Alfa (urodzone w latach 2010-2025) oczekuje świata funkcjonującego bez zakłóceń, w którym może zmienić się obraz lokalnych społeczności, sposoby działania miast, wsparcie administracji publicznej oraz zarządzanie gospodarką. Badanie Visa jest częścią szerszej inicjatywy, zachęcającej firmy do tworzenia rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom konsumentów jutra, którzy będą wymagali świata funkcjonującego jeszcze płynniej, niż obecnie.

Nadchodzi transformacja społeczności i gospodarek

Za cztery lata na rynek pracy wkroczą pierwsi przedstawiciele pokolenia Alfa. Już pokolenie Z wywarło znaczący wpływ na sposób funkcjonowania firm, a to kolejne, które wkrótce nadejdzie, może dokonać jeszcze większego wstrząsu. Z badania Visa wynika, że cztery piąte (81%) dzieci w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć jakiś poboczny biznes, a zaledwie 11% wybrałoby pracę dla kogoś innego. Preferencje te pozostają w wyraźnym kontraście do obecnej sytuacji w Polsce[2]. Jeśli młode pokolenie wytrwa w deklarowanych przekonaniach, w perspektywie pięciu-dziesięciu lat może ono całkowicie zmienić nasze wyobrażenie o tym, jak powinny działać firmy i społeczności.

Pokolenie cyfrowe, wyposażone w sztuczną inteligencję

Młode pokolenia są tak samo zadomowione w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym.[3] Badanie Visa pokazuje, jaki wpływ wywiera to na rozumienie finansów oraz postawy przyjmowane wobec zarabiania pieniędzy, przy czym dużą rolę odgrywa w tym kontekście kontakt z social mediami, inne doświadczenia cyfrowe i zrównoważony rozwój.

  • Ponad trzy piąte (65%) dzieci zarobiło w zeszłym roku pieniądze, najczęściej dzięki domowym obowiązkom wykonywanym dla rodziców, opiekunów, krewnych czy innych dorosłych, ale również poprzez sprzedaż rzeczy w internecie.
  • Trzy czwarte (76%) zarabiających dzieci wykorzystało do tego celu technologie, przy czym najczęściej były to media społecznościowe (47%) i internetowe platformy sprzedażowe (46%).
  • Wśród technologii, które mogą im się przydać w przyszłej pracy, dzieci z pokolenia Alfa najchętniej wskazały social media (40%) i technologie służące do komunikacji (29%).
  • Wiedzę o zarabianiu pieniędzy dzieci dwa razy częściej czerpią z treści publikowanych w kanałach cyfrowych niż z tradycyjnych źródeł takich jak książki (38% v 19%).
  • „TikTokerzy” i „YouTuberzy” są głównym źródłem inspiracji dla młodego pokolenia – w największym stopniu ich wyobraźnię pobudzają media społecznościowe i twórcy treści (54%). Rzadziej są to bardziej konwencjonalne źródła inspiracji, jak rozmowa ze znajomymi (35%) czy rysowanie i pisanie (36%).
  • Pokolenie Alfa stawia na bardziej ekologiczne metody zarobkowania – ponad połowa starszych dzieci (12-14 lat) zarabia pieniądze, korzystając z internetowych platform sprzedażowych (52%).

Innowacyjna wizja młodych – roboty i superinteligente urządzenia przyniosą pełną wygodę

Pokolenie Alfa ma wizję tego, jaką rolę w ich dorosłym życiu ma odgrywać technologia. Zapytane o innowacje, które byłyby dla nich pomocne w przyszłości, dzieci z pokolenia Alfa najczęściej wymieniały roboty i maszyny wykrywające oszustwa, tłumaczące języki i zwalczające choroby.

Wśród proponowanych przez nie rozwiązań znalazły się:

  • „Aparat douszny pozwalający rozumieć każdy język, w którym mówi do nas osoba z obcego kraju”
  • „Aplikacja do obliczania wszystkich rachunków i oszczędności”
  • „Bransoletka, która rozpoznawałaby, czy ktoś kłamie”
  • “Inteligentny hełm, który pomaga w koncentracji”
  • “Samozapełniająca się lodówka”
  • “Maszyna do badania, czego ludzie potrzebują”
  • “Okulary, które pozwalają widzieć mikrokosmos”
  • “Pierścień, który zachowywałyby się jak telefon”
  • “Robot, który robiłby za mnie prace, których nie lubię”
  • “Udzielacz gotowych odpowiedzi”
  • „Zegarek, który alarmowałby o chorobach”

– Młodsze pokolenia będą miały ogromny wpływ na sposób działania i myślenia firm oraz rządów, a także na funkcjonowanie całej gospodarki. Zmiana przyjdzie szybciej niż nam się wydaje. Młodzi ludzie oczekują, że życie będzie łatwe i wygodne – zrozumienie ich podejścia to być albo nie być dla firm i warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki. Dla nas to ekscytujący czas – jesteśmy gotowi, by pomagać naszym klientom i partnerom w odnalezieniu się w świecie zmian oraz w przygotowaniu na nadejście nowej ery handlu. Oczekiwaniom nowego pokolenia sprostają tylko ci, którzy szybko przystosują się do nadchodzących wyzwań – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.

***

[1] Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.

[2] Dane ZUS, wrzesień 2023 r., liczba osób ubezpieczonych: pracownicy (71,5 proc.), przedsiębiorcy i osoby z nimi współpracujące (10,8 proc.) osoby pracujące na podstawie umowy zlecenia lub umowy agencyjnej (8 proc.). https://www.zus.pl/pl/-/dobra-sytuacja-funduszu-ubezpiecze%C5%84-spo%C5%82ecznych-1?redirect=%2Fpl%2Fo-zus%2Fdla-mediow%2Fanalizy-i-raporty

[3] NASTOLATKI 3.0, Raport z ogólnopolskiego badania uczniów, NASK – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa https://thinkstat.pl/publikacje/nastolatki-3-0-raport-z-ogolnopolskiego-badania-uczniow-2021-r2021

Źródło: Visa

2023-12-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców