Nowa aktualizacja aplikacji mobilnej banku BGŻ BNP Paribas przynosi w końcu Blika. W moim jednak przypadku, po aktualizacji program przestał działać i wyświetlił komunikat o błędzie*.
W październiku BGŻ BNP Paribas udostępnił klientom całkiem nową aplikację mobilną GOmobile. Zapowiadał wówczas, że w listopadzie program zostanie uzupełniony o system płatności mobilnych Blik. Trochę się przeciągnęło, ale ostatecznie usługa pojawiła się tuż przed samymi Świętami. Nowa aktualizacja jest już dostępna w markecie Google Play z aplikacjami dla Androida. W tej wersji Blik umożliwia płatności w sklepach naziemnych i internetowych oraz wypłaty z bankomatów. Bez przelewów na numer telefonu.
Nie wiem czy problem dotyczy tylko mnie, ale nie udało mi się skorzystać z zaktualizowanej aplikacji. Po wgraniu nowej wersji pojawił się już co prawda przycisk Blik, ale próba zalogowania się do programu kończyła się fiaskiem. GOmobile poinformowało mnie, że nie mam w banku konta (co nie jest prawdą). Odinstalowałem program i zainstalowałem go ponownie, ale tym razem w ogóle nie udało mi się go aktywować. Program wyświetlił komunikat o błędzie i odesłał na infolinię. Call center w pełnym zakresie działa jednak tylko w dni robocze – dziś można jedynie zastrzec kartę.
* Problem z aktywacją aplikacji spowodowany był tym, że bank zamknął mi rachunek. Jak się okazuje, zgodnie z umową z BGŻ BNP Paribas, w przypadku braku wpływów na konto i braku aktywności przez 6 miesięcy, bank automatycznie zamyka rachunek nie informując o tym klienta w oddzielnej korespondencji. Nie wygasają przy tym dane do logowania do bankowości internetowej – nadal można korzystać z systemu. Nie działa jednak bankowość mobilna.