PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank BISE wprowadza na rynek agencji tanich opłat sieć Monetia

Bank BISE wprowadza na rynek agencji tanich opłat sieć Monetia

Informacje 05.10.2006 (06:45)

W sieci MONETIA, liczącej dziś 150 agencji, można opłacić wszelkie rachunki mając bankową pewność, że pieniądze dotrą do wystawcy rachunku: elektrowni, spółki telekomunikacyjnej, spółdzielni mieszkaniowej, etc. Bank w ciągu jednego dnia prześle pieniądze do wystawcy rachunku. Średni koszt opłacenia jednej faktury wynosi 1,6 zł, a więc o połowę mniej niż w banku czy na poczcie.

Do końca roku powstanie jeszcze 100 placówek – do końca przyszłego 500, a w planach na najbliższe trzy lata 1000 nowych agencji.

Sieć MONETIA działa na zasadzie agencyjnej: bank jest właścicielem rozwiązań informatycznych i prawnych oraz marki Monetia. Bierze też odpowiedzialność za transakcje dokonywane w agencjach i zapewnia ich bezpieczeństwo.

Projekt agencyjny nie jest wcale nowy – mówi Joanna Wardzińska – I Zastępca Prezesa Zarządu Banku BISE. Pierwsze bisowskie agencje powstały przed kilkoma laty i mieściły się w kasach wspólnot mieszkaniowych obsługiwanych przez bank (BISE jest liderem na rynku wspólnot mieszkaniowych). Teraz, dzięki szybkiemu rozwojowi sieci i nowej marce, realizacja projektu nabierze tempa.

Gdy pilotażowy (kilkunasto agencyjny) projekt się powiódł, pomyśleliśmy o wprowadzeniu na rynek nowej marki, – mówi Artur Piotrowski szef projektu agencyjnego w Banku BISE. W początkach roku 2006 Bank BISE kupił jedną z prężniej działających na rynku sieci agencji (gdyńską Skarbonkę), a równocześnie zaczął otwierać nowe placówki. Wtedy też zdecydowano o wprowadzeniu jesienią 2006 roku, we wszystkich agencjach BISE, nowych szyldów z nowym logo i widocznym hasłem: Bądź pewny. Zapłacone! oraz dwiema postaciami – symbolizującymi chęć niesienia pomocy, współpracę i bezpieczeństwo.

Rynek płatności masowych w Polsce i perspektywy jego rozwoju

Do niedawna jednym z nielicznych segmentów rynku usług finansowych, na którym nie było silnej konkurencji było realizowanie płatności klientów indywidualnych. Rynek był zdominowany przez Pocztę Polską oraz Bank PKO BP (za pośrednictwem agencji). Jednak w ostatnich 3-4 latach nastąpiły zmiany, w związku z pojawieniem się nowej konkurencji. Z jednej strony rozwijają się systemy płatności w kasach sklepowych (Unikasa, VIA), z drugiej swoje usługi świadczą klientom firmy oferujące możliwość zapłaty w sposób „tradycyjny”, z obsługą przy okienku, o zdecydowanie niższych, od dotychczasowych prowizjach za usługę, tworząc tzw. rynek tanich opłat.

Pojawienie się nowej konkurencji wynika z dostrzeżenia potencjału rynku, którego wartość szacowana jest na ok. 1,2 mld PLN rocznie (600 mln rachunków płaconych przez klientów). Wartość rynku rośnie również w związku z tendencją wystawców płatności masowych do likwidacji własnych kas służących do obsługi swoich klientów. Zostają one przekazywane właśnie agencjom bankowym lub finansowym.

Największą sieć placówek posiada Poczta Polska (8,2 tys),oraz Bank PKO BP (2,3 tys Agencji). Szacunkowa liczba prywatnych punktów tanich opłat wynosi ok. 2-2,5 tys. Stosunkowo słabo przyjęła się na polskim rynku usługa płatności w kasach sklepowych (VIA, Unikasa), które pomimo posiadania kilku tysięcy punktów nie zdołały uzyskać znaczących udziałów w rynku.

Szybki rozwój punktów zajmujących się taką działalnością wskazuje na duże zapotrzebowania rynku na małe placówki obsługujące określone grupy klientów (nisko-i średnio uposażonych) w zakresie wpłat gotówkowych za cenę zdecydowanie niższą niż występująca na ogół w standardowych placówkach bankowych.

Na rynku płatności masowych będą mogły się utrzymać jedynie duże, wiarygodne podmioty, gwarantujące bezpieczeństwo i dobrą jakość usług. Wynika to z dużej liczby bankructw sieci prywatnych punktów finansowych (Grosik, Płatnik, Multikasa i wiele innych), które nie uregulowały płatności kilkuset tysięcy osób opiewających na wiele milionów złotych.

Agencja Monetia – pomysł na własną firmę

Powstanie sieci agencji opłat Monetia daje szansę stworzenia własnej firmy przy stosunkowo niewielkiej inwestycji (8-12 tys PLN) i przy niewielkim ryzyku. Budowa sieci sprzedaży Monetii jest oparta na zasadach agencyjnych dzięki czemu partnerzy banku mają możliwość stworzenia nowego przedsiębiorstwa lub rozszerzenia działalności już istniejącego (kantor, lottomat itp.) przy wykorzystaniu know-how oraz wiarygodności banku.

Podstawowe założenia funkcjonalne agencji opłat MONETIA:

1) Przewidziane są trzy rodzaje agencji:
• „okienko kasowe” działające na zasadzie punktu obsługi klientów i (np. u zarządców wspólnot mieszkaniowych, w spółdzielniach mieszkaniowych, urzędach), ukierunkowane tylko i wyłącznie na wpłaty gotówkowe.
• „kioski” – stawiane w dowolnych miejscach np. hipermarketach, supermarketach czy centrach handlowych.
• „punkt kasowy” – agencje bankowe podobne do placówki bankowej gdzie obsługa klienta odbywa się przy ladzie/biurku.

2) Utworzenie każdego z trzech typów agencji jest związane z innym nakładem finansowym ze strony agenta. Koszt uruchomienia najtańszej agencji(„okienko kasowe") wynosi ok. 8-12 tys. zł Najdroższą agencją jest„punkt kasowy”, którego koszt uruchomienia wynosi ok. 15-25 tys. zł.

3) Koszt uruchomienia i prowadzenia agencji pokrywa partner prowadzący placówkę. Bank zapewnia markę, system informatyczny oraz rozwiązania prawne i organizacyjne do prowadzenia tego typu działalności.

4) Bank dzieli się z Agentem przychodami prowizyjnymi. Zakładamy wynagrodzenie dla agenta na poziomie 70% pobranej prowizji (przy pokryciu przez Bank kosztów KIR, przetwarzania gotówki, archiwizacji dokumentów).

5) Taryfa cenowa – Ceny w agencjach MONETIA będą należały do najniższych na rynku. Przewidywana średnia wartość prowizji w agencjach wyniesie ok. 1,6 zł.

6) Agencje powinny być otwierane w miejscowościach;
a) min. 7 tys. mieszkańców dla agencji samodzielnych
b) min. 3 tys. mieszkańców w przypadku działalności dodatkowej (np. lottomat, kantor).

7) Sposób obsługi klienta zostanie dostosowany do jego preferencji. Dlatego też czynności wykonywane są w sposób tradycyjny (kasjer w tradycyjnej kasie), przy jednoczesnym zastosowaniu unowocześnień (np. czytniki kodów kreskowych znacznie przyspieszających czas obsługi klienta).

8) W agencjach możliwa będzie sprzedaż produktów bankowych lub partnerów BISE (zarówno bankowych jak i pozafinansowych np. ładowanie kart pre-paid).

bise monetia 2006-10-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bise monetia

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców