PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank BNP Paribas digitalizuje obsługę klienta: już ponad połowa oddziałów bez obsługi kasowej
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

Bank BNP Paribas digitalizuje obsługę klienta: już ponad połowa oddziałów bez obsługi kasowej

Informacje 19.09.2023 (13:31) informacja prasowa
BNP Paribas

Bank BNP Paribas mocno stawia na cyfryzację swoich Centrów Klienta, ograniczanie ich wpływu na środowisko i dalsze podnoszenie jakości obsługi. Już 205 z nich – ponad połowa wszystkich – to placówki bez obsługi kasowej. Doradcy klientów mają więcej czasu na dokładną analizę potrzeb klienta, dopasowanie oferty do jego potrzeb. Gotówkę za to wciąż można pobrać i zdeponować w bankomacie lub wpłatomacie.

Żaden inny bank w Polsce nie może się pochwalić taką liczbą placówek bez obsługi kasowej. Zgodnie z informacjami zebranymi przez portal Cashless na koniec czerwca br. średni wskaźnik udziału oddziałów bezgotówkowych w największych bankach w kraju wyniósł ok. 33 proc. W przypadku Banku BNP Paribas stanowią one ponad połowę sieci.

Wbrew obawom części Klientów, oddziały bez obsługi kasowej oferują nie mniej, ale zdecydowanie więcej możliwości niż te tradycyjne. Wszystkie operacje związane z papierowym pieniądzem można wykonać za pomocą bankomatu i wpłatomatu. Doradcy Klientów, odciążeni od czasochłonnych czynności związanych z liczeniem czy wydawaniem gotówki, mają więcej czasu na doradzanie oraz pomoc przy wyborze produktów. Brak obsługi kasowej przekłada się na możliwość poświęcenia Klientom większej uwagi i zbudowanie z nimi relacji, a co za tym idzie – zapewnienie najlepszych doświadczeń Klientów – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Koncentracja Banku BNP Paribas na poprawie jakości obsługi poprzez rozwój narzędzi cyfrowych została doceniona przez prestiżowy, międzynarodowy magazyn The Banker. W tegorocznej edycji konkursu Innovation in Digital Banking Awards 2023 bank został nagrodzony w kategorii the Most Innovative in Digital Banking in CEE region. Rozwiązanie, które w szczególności doceniło jury jest bezpośrednio związane właśnie z obsługą w Centrach Klienta. W aplikacji dostępnej dla doradców, bank zaimplementował funkcjonalność, która pozwala łatwo zidentyfikować potrzeby Klientów i określić parametry oferty. Następnie użytkownik otrzymuje powiadomienie z GOmobile, a po jednym kliknięciu zostaje przekierowany do właściwego miejsca w aplikacji. Tam może wykonać odpowiednią operację związaną z zaproponowaną mu ofertą, np. otworzyć konto lub wykonać jedną z pozostałych 38 udostępnionych w ten sposób czynności posprzedażowych (zmiana limitów transakcyjnych, sprawdzenie harmonogramu rat kredytu itp.).

Od początku 2023 roku dzięki cyfrowej obsłudze Klienta w Centach Klienta, przeprowadzono prawie 25 000 spraw. To nie tylko usprawniło obsługę, ale przyczyniło się do realizacji celów Banku BNP Paribas związanych ze zrównoważonym rozwojem. Z wielu procesów całkowicie wyeliminowano zużycie papieru, ograniczony został ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej. Do tej pory implementacja rozwiązania przyczyniła się do oszczędności ok. 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m3 wody.

Bank BNP Paribas zachęca do odwiedzin w swoich Centrach Klienta nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Zgodnie z wartościami wpisanymi do strategii banku, bank zwiększa dostępność placówek dla osób z ograniczeniami fizycznymi. Centra są łatwo dostępne pod względem architektonicznym, co poświadczają certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało już 128 z nich. To potwierdzenie, że obiekty są łatwo dostępne dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Doradcy Klientów udostępniają im m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a. Możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online lub z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.

Źródło: BNP Paribas

2023-09-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców