Rozpoczęte pod hasłem „Chroń najcenniejszy skarb – swoją tożsamość” działania komunikacyjne mają przyczynić się do wyeliminowania z obrotu skradzionych i sfałszowanych dokumentów, ograniczenia wykorzystywania cudzej tożsamości do dokonywania oszustw oraz wzmacniania bezpieczeństwa i rzetelności w sektorze usług czy w obrocie gospodarczym.
Bank BPH już od kilku lat umożliwia swoim klientom zastrzeganie zagubionych dokumentów osobistych. Klient, który stał się ofiarą kradzieży dokumentów lub je zgubił, powinien niezwłocznie zastrzec ich numery seryjne w oddziale Banku BPH. Informacja ta niemalże natychmiast zostanie wysłana z Centralnej Bazy Danych Systemu DZ do wszystkich placówek Banku BPH oraz do pozostałych podmiotów uczestniczących w Systemie – między innymi do banków, operatorów telefonii komórkowych czy do placówek Poczty Polskiej. Z informacji na temat zastrzeżonych numerów dokumentów mogą również korzystać notariusze, hotele, wypożyczalnie czy agencje pośrednictwa wynajmu nieruchomości.
W 2007 roku Policja zanotowała ponad 22 tysiące przypadków posługiwania się dokumentami innej osoby oraz prawie 34 tysiące przypadków podrabiania dokumentów tożsamości. Każdego dnia notuje się nawet kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym dokumentem osobistym, a proceder ten coraz częściej dotyczy działalności banków – zagubione oraz skradzione dokumenty wykorzystywane są między innymi w celu wyłudzania kredytów czy zakładania fikcyjnych firm.
Organizatorem Kampanii Dokumenty Zastrzeżone jest Związek Banków Polskich, a Patronem – Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.