Celem współpracy pomiędzy Asseco Poland a Bankiem BPS jest wdrożenie nowego systemu centralnego, bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej. Część systemów informatycznych banku zostanie przeniesionych do chmury, a klienci banku zyskają nowoczesne rozwiązania w codziennej obsłudze.
Podpisana umowa obejmuje wdrożenie nowego centralnego systemu bankowego, w tym głównego systemu transakcyjnego i hurtowni danych, oraz jego eksploatację z wykorzystaniem centrów przetwarzania danych Asseco. Zmiany dotyczyć będą również systemu bankowości internetowej nowej generacji dla klientów detalicznych i firmowych oraz aplikacji mobilnej.
– Zmiany, które prowadzimy w Banku BPS, dotyczą nie tylko wdrażania nowoczesnych technologii dla klientów detalicznych i biznesowych, mają także służyć coraz lepszej obsłudze zrzeszonych Banków Spółdzielczych. Z uwagi na wymagające otoczenie gospodarcze musimy przy tym szukać optymalizacji kosztowych – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS. Dlatego podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu core’owego.
– Wybrany dostawca, firma Asseco Poland, doskonale zna Zrzeszenie BPS i jego potrzeby biznesowe, od lat działa w sektorze bankowości spółdzielczej obsługując znaczną część naszego Zrzeszenia. Dlatego będziemy mogli skorzystać z szeregu gotowych rozwiązań oferowanych przez Asseco. Skróci to czas planowanego wdrożenia i obniży jego koszty. Nowy system centralny pozwoli nam wejść w kolejny etap rozwoju technologicznego i usprawni pracę całego Banku. Jednocześnie wierzę, że będzie to dla wszystkich Banków Spółdzielczych w naszym Zrzeszeniu impuls do przyspieszenia procesów cyfryzacji – dodaje.
Umowa została podpisana na okres 10 lat z możliwością przedłużenia.