Bank BPS uruchomił nowe narzędzie dla pośredników finansowych. Dzięki temu klienci, którzy są zainteresowani kredytem hipotecznym, nie muszą wypełniać papierowych wniosków, zrobią to za nich pośrednicy, a całość dokumentacji, z podpisem klienta, trafi do banku w formie elektronicznej. Jako pierwsi z narzędzia skorzystają pośrednicy Expander, Notus i ANG.
– Mamy świetną, wyróżniającą się na rynku, ofertę kredytów hipotecznych. Potwierdzają to, regularnie, miejsca na podium Banku BPS w rankingach portalu Bankier.pl. Nasze ostatnie działania nie były więc skoncentrowane na ofercie, ale na usprawnieniu procesu kredytowego dla pośredników, z którymi Bank BPS od lat współpracuje. Postawiliśmy na nowoczesne narzędzia i poprawę komunikacji na każdym etapie współpracy. Dzięki nowemu rozwiązaniu będzie szybciej, sprawniej i o wiele efektywniej. Poprawiamy przy tym doświadczenie klienta. Wierzę, że zarówno nasi partnerzy – pośrednicy finansowi, jak i nasi klienci, docenią zmianę, która właśnie się dokonała – wyjaśnia Magdalena Adamczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Indywidualnego w Banku BPS.
1 grudnia 2023 r. Bank BPS zmienił sposób składania wniosków kredytowych przez pośredników. Do tego celu uruchomił Portal Pośrednika, czyli konsolę, dzięki której pośrednik sprawdzi maksymalną kwotę kredytu dla klienta, a podczas rozmowy z nim przygotuje wniosek kredytowy. Całość dokumentacji z podpisem klienta trafi do banku w formie elektronicznej. W nowym procesie bank może on-line odesłać błędny wniosek bez konieczności powtórnego jego składania. Te usprawnienia skrócą czas podejmowania decyzji kredytowej, czyli czas oczekiwania klienta na odpowiedź banku. W nowym portalu pośrednik na bieżąco widzi swoje wnioski
i ich statusy. Dzięki temu cała komunikacja staje się szybsza i prostsza, a klient może dowiedzieć się, na jakim etapie jest jego wniosek.
– Mamy nadzieję, że sprzedaż kredytów hipotecznych nabierze teraz tempa, tym bardziej, że na rynku widać duże ożywienie. Sprzedaż Bezpiecznego Kredytu z dopłatami do rat jest rekordowa, klienci chętnie korzystają z rządowego programu, a my posiadamy ten produkt w swojej ofercie od lipca tego roku – dodaje Magdalena Adamczyk.
Źródło: Bank BPS